Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Hoi!
Ik ben een meisje van 23 jaar oud. Mijn ouders hebben een redelijk aantal haflingers staan waarvan er 3 onder zadel bereden worden. Met 2 van hen heb ik geen probleem, die reageren heel goed op mijn stem, benen, handen en sturen. Maar 1 ervan krijg ik maar niet gestuurd; dan denk ik ''we gaan die kant op'', maar dan gaat ze de andere kant op. Ik longeer haar ook, dan loopt ze wel maar dan trekt ze heel hard aan één bepaalde kant.
Weet iemand wat ik kan doen? Mijn vader is zot van haar en wil dat ik haar in vorm krijg voor hem, maar zo kan niemand met haar rijden.
Nanno_123 schreef:ik geloof dat je stuur problemen hebt met je haflinger?
is een boekje openslaan over de beginselen van het paardrijden en les nemen een idee?
Annemeik schreef:Maar heeft hij ooit geleerd hoe je moet sturen dan? (Zie mijn vragen hierboven...)
saguna schreef:Nanno_123 schreef:ik geloof dat je stuur problemen hebt met je haflinger?
is een boekje openslaan over de beginselen van het paardrijden en les nemen een idee?
Ik rij al van mijn 5 jaar paard. Ben onder tussen 23 dus rijden kan ik . Wil gewoon weten hoe ik dit zou kunnen oplossen .
Dit heb ik nog nooit voor gehad . Een paard dat niet op sturing benen of niks reageert