Sinds een half jaar weer mijn 1e dressuurwedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Sinds een half jaar weer mijn 1e dressuurwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 18:33

Hallo,

Ik was voorheen fanatieker in springen, maar door rugklachten heb ik nu besloten om volledig dressuur te gaan rijden. Dressuur rijden deed ik vaak af en toe.
Onder tussen heb ik 11 winspunten in de klasse B en heb iedere wedstrijd 1 of 2 winstpunten gereden per proef.

Afgelopen zaterdag heb ik de onderstaande proef in de klasse B gereden. En had 193 punten. Ik had alleen op de middenstap een 5 ( die ging dit keer ook echt niet goed).
Waar ik tegen aan loop, is mijn eigen spanning. En dat mijn paard in het begin zich druk wil maken ( waarschijnlijk komt dit door mijn spanning).

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, dus alle adviezen zijn welkom.

Verder zou ik binnenkort graag over willen gaan naar de klasse L1, zou dit kunnen?

Ik rij op dit moment nog met een springzadel, maar deze wordt binnenkort voor een dressuurzadel vervangen.

http://www.youtube.com/watch?v=Cq8hxEfSOeA

HBZ

Re: Sinds een half jaar weer mijn 1e dressuurwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:38

niemand tips of reacties?

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:52

ik vind het er netjes uitzien! mooie constante aanleuning. probeer voor je te blijven kijken, dan ga je vanzelf ook rechterop zitten. Jammer dat hij wegschoot bij die eerste galop maar daar is niet veel aan te doen natuurlijk.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:30

Nette proef, jammer idd van dat wegspring stukje (komt vast door die drukke vogels op de achtergrond ha ha ). Effe zonder dollen.
Ik vind je houding een beetje stoelzit, probeer wat rechter op te zitten. Verder oogt het wat vlak, zou wat actiever vanuit het achterbeen mogen denk ik. Verder ziet het er netjes en rustig uit. Ik zou gewoon lekker naar het L overgaan ! Succes verder.