Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Angela schreef:Bij bokken bij het aangalloperen zelf kan het ook nog zijn dat het paard niet sterk genoeg is in de achterhand, en dat de bok commentaar is op het teveel vragen. Eenmaal in galop gaat het meestal wel, het aanspringen vraagt meer kracht als het galloperen zelf. Als het zo is dat het paard te weinig kracht heeft: niet galloperen onder het zadel, maar het aanspringen gaan oefenen aan de longe en daarmee de achterhand sterker maken (dat duurt echt wel enkele maanden). Als het daar zonder problemen gaat (dus nageeflijk kunnen aanspringen) dan weer oppakken onder het zadel.
Mijn eigen paard heeft voorheen ook gebokt bij het aangalloperen. We hebben hem een paar maanden aan de longe getrained, en daar is hij veel sterker van geworden. Daarna onder het zadel uitgelegd wat de hulp galop is (dus vanuit rust) en dat meerdere keren herhalen. Het gaat immers dan niet om het doorgalloperen (dat komt later), maar om het aanspringen.
ze loopt alleen maar achter me aan. Ik probeer haar altijd weg te sturen door lichaamstaal enzo, maar ze blijft gewoon voor me neus staan.. Ook al met meerdere personen geprobeerd maar ze kan het niet

Hierdoor is het aanspringen nog lastig en ze geeft dit aan je aan door een bok, het harde draven (er onder uit rennen is vaak ook een teken dat je paard het moeilijk vindt) en de platte oren.Bart__Jee schreef:Ik ben het volledig met Angela eens.
En heb je wel een goede instructeur of instructrice?
zou hij of zij je goed op je fouten kunnen wijzen en kun jij zelf door middel van longeren of in de roundpen oefenen zoals hier boven gezegd word.Misschien iemand laten kijken als jij longeert die er veel verstand van heeft? Veel Succes!