Baron (fries) op Concours L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Baron (fries) op Concours L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 07:39

Hallo.

Even vooraf, zondag ben ik na een half jaar voor het eerst weer gestart met mijn 12 jarige fries ruin Baron in de L1.
Dit was natuurlijk ook weer voor de eerste keer buiten.
We hebben afgelopen winter niet heel veel getraind, een instructie wissel ed. gehad, dus gaan starten met het idee Even kijken hoe we er voor staan.
Dit is een filmpje van m'n 2e proef, Mijn grootste probleem was om hem aan het lopen te houden (aandacht bij mij te houden, hij is snel afgeleid en dan kan ik hem moeilijk aan de praat houden).

Het grootste probleem in de proef zelf is het wijken, hier wordt nog hard aan gewerkt :o

Hierbij het filmpje, opbouwend commentaar is welkom en ik ben erg nieuwsgierig naar hoeveel punten jullie denken dat ik gereden heb.

Malou9

Re: Baron (fries) op Concours L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:54

Oei ik heb maar een minuutje gekeken, maar je zit regelmatig op het verkeerde been!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:44

Ik heb tot 3 minuten gekeken.
Je rijd idd af en toe op het verkeerde been licht, verder snijdt je de hoeken erg af, probeer nog veel meer de hoeken in te rijden en de figuren iets strakker te rijden; beter op de letter en mooier afmaken. Ik vind ook dat je erg aan het zagen bent met je handen, probeer je handen gewoon netjes stil voor je te houden, je paard zal er heus niet minder om gaan lopen als je niet steeds aan het plukken bent ;).
De middengalop rechtsom vond ik trouwens erg netjes.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:06

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Met wijken ging je bij het afwenden gelijk al richting hoefslag . Zou eerst recht stellen. Verder wel netjes toch na een stop van een half jaar? Gewoon weer lekker wedstrijden rijden.zodat jullie er weer inkomen. Ik denk... 170- 175 punten maar ik vind het toch lastig beoordelen. Rij zelf wedstrijden, ben geen jury.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:25

Ik denk dat inderdaad in de afronding van je figuren het wel wat netter kan. Ook ben je wat onrustig met je handen. Ik denk overigens dat je wel rond de 180 punten had.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:48

Bedankt voor jullie reacties me handen en me wijken kloppen inderdaad wel.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:49

Hoeveel punten had je? :))

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:02

Ik had 174 punten

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:24

Voor in de L1 is dit vrij matig. Zoals al eerder is gezegd rij je op het verkeerde been en worden de oefeningen soort van afgeraffeld. Ik weet niet hoe je hier thuis mee om gaat maar probeer meer rust te vinden en tijd te nemen om alle oeffeningen goed af te ronden. Hierdoor krijg je al een rustiger beeld van je proef en inderdaad het rijden op het verkeerde been stoort erg. Ik zou eerst thuis goed alles bevestigen en daarna weer zelfverzekerd de wedstrijd ingaan.

Axel_Nott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:08

Ik ben na 1 minuut gestopt met kijken omdat ik vond dat je voor een paard wat niet voorwaarts is erg hinderlijk met je handen bezig bent. Als je bij 1.01 de bocht komt inrijden kun je het zelf ook bekijken. Je zou je handen beter kunnen dragen in plaats van wegdrukken en ik vind dat je er erg wild mee bezig bent. Ik zou hem thuis eerst wat beter van achter naar voren gaan rijden voordat je nog eens start. En zorg dat e hem dan niet in de weg zit met je hand. Het is een leuk paard hij kan beter dan dit dat weet ik zeker! Sterkte!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:40

Ik vind het er vrij netjes uit zien maar voor de L1 is dit iets te weinig, je hebt wel een goede houding vind ik persoonlijk. Wel jammer dat je sommige oefeningen gewoon niet door de hoeken rijdt als je netjes de oefeningen rijdt en de week er voor de proef zeker 2 keer oefent kan het best een wp waard zijn!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:01

zorg dat je goed door de hoeken rijdt, dan kun je de hoeken mooi gaan gebruiken om hem net even extra te activeren en kun je je oefeningen veel mooier afwerken.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 09:10

bedankt voor jullie commentaar, kan er zeker mee vooruit!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:31

Ook met het lichtrijden op het juiste been help je je paard vooruit :j Door op het verkeerde been licht te reden, werk je hem tegen in zijn beweging. Tijdens een buitenrit, waar er niet linksom of rechtsom gereden wordt is dit natuurlijk niet geheel van toepassing ( al kijk ik wel altijd hoe mijn paard het prettigst loopt ), maar bij oefeningen als deze in de bak is dat toch wel handig :j Zou daar zeker mee aan het werk gaan + al het bovengenoemde en dan denk ik dat je een knappe proef kan neerzetten :j Ik vind je paard overigens mooi ruim gangwerk hebben!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 06:01

Bedankt jolindaa, dat lichtrijden op het juiste been let ik eerlijk gezegd nooit op :o

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:05

Veel meer gebruik maken van de gehele bak, dus netjes de hoeken in rijden. Daarnaast op het goede been lichtrijden, erg slordig om dit in een proef niet te doen. Je ziet ook duidelijk dat je paard niet aan het been is, je spoort hem bij elke stap aan maar een reactie blijft uit helaas..Mede hierdoor verlies je ook erg vaak de aanleuning, helemaal in je overgangen (overgang naar galop heel duidelijk). Probeer hem in deze overgangen net wat ronder te zetten. In de B had je hier misschien een puntje voor gekregen, maar vind dit niet winstpuntwaardig, sorry.

Ik denk dat als hij wel voorwaarts op je been is het al een heel ander beeld geeft! Nog even door trainen en dan kom je er wel, je hebt een mooie houding en als je paard nageeft ziet het er ook netjes uit!

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:49

Ziet er super uit ! <3