Debuut met knappe Ollie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline3321

Debuut met knappe Ollie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:06

Hallo allemaal,

Sinds het niet meer kunnen rijden met Fari ben ik meer en meer met Ollie gaan rijden. Het is een heerlijk paard, goudeerlijk en zal altijd voor je willen werken.
We hebben afgelopen zondag onze eerste B proef gehad ( Hij heeft vroeger wel Z- enkelspan gelopen maar nooit uitgebracht onder het zadel) en de punten vielen niet tegen, 3e met 195 en 1e met 199 dus 4 winstpunten!
Aangezien ze met de kar altijd met een rubberen liverpool stang gereden hebben, is hij niet altijd helemaal netjes nagefelijk op deze dubbelgebroken trens maar het gaat steeds beter!!

Even een paspoortje:

Naam: Ollie
Ras: Welsh Cob
Geslacht: Ruin
Leeftijd : 14

Dit is de knappert:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de allermooiste:

Afbeelding

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:46

Jeetje wat een knappert heb je daar onder je kont zeg! <3
Let je er wel op dat je mooi je hakken uitdrukt en wat meer naar voren kijkt
Verder vind ik jullie echt een leuke combinatie! :D

renskesanne

Re: Debuut met knappe Ollie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:48

echt een leuk paardje heb je daar zeg! alleen het lijkt wel of het bit ook wat te groot is dat ie soms heel erg uitsteekt.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:31

ik vind je te streng met je handen,en je prikt steeds met de spoor in zijn buik. Verder ziet het er mooi uit!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:45

Leuke combi, maar denk idd aan je voeten. Vooral op de 6e foto waar je tenen echt flink naar buiten gericht staan. De laatste foto is idd heel mooi, maar je schouders mogen wat rechter en het lijkt wel of je je linkerheup wat intrekt. ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:47

mooie foto's misschien je handen iets hoger dragen boven de hals

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 05:21

Fijn dat je paard het onder het zadel ook fijn doet.
Het niet nagevelijk zijn heeft niets met het bit te maken. Mijn paard loopt ook voor de koets op Liverpool en onder het zadel op een dubbelgebroken trens en op beiden nagevelijk.
Wel denk ik dat dit bit te groot is, het steekt soms ver uit de mond; zie foto in uitgestrekte draf.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:47

Ik denk niet dat het bit te groot is, met mijn bit gebeurd dit ook als ik te streng met mijn handen ben, ik denk dus dat het daardoor komt ;).

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:52

Misschien dat het op de foto's anders overkomt maar de strengheid valt wel mee, heb er niks over op m'n protocollen staan en kreeg achteraf zelfs complimenten van de jury. Dus mij lijkt dat het met m'n handen meevalt. Het feit dat het bit links meer uitsteekt komt omdat hij rechts een beetje vastpakt, het bit zit daar dan ook iets verder in z'n mond. Ook moet ik mijn buitenteugel er goed bijhouden op de rechterhand, vandaar dat het bit iets verschuift.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:49

Ik was de schrijver van de jury op zondag. :)

De strengheid van je handen viel zondag inderdaad mee. Je had een wat hoog tempo, vooral in galop. Probeer dat gecontroleerder te houden. Ook mocht je afwerking van de onderdelen beter zijn, bijvoorbeeld je gebroken lijn 5 meter en je voltes. En het verruimen was iets loperig. Daar kan je wel mee aan de slag gaan met tempowisselingen. Komt vast helemaal goed, jullie zijn een leuke combinatie.

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 10:58

O wat leuk! Ja was onze eerste wedstrijd dus vond het wel netjes gaan daarnaast had hij het heel warm door de plotselinge temperatuurverschillen dus niet lekker voorwaarts meer :)

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:27

wat een leuke welsh heb je daar! ziet er netjes uit hoor! ik heb 9 mei m'n eerste wedstrijd met m'n welsh, ik hoop dat we net zo netjes rondgaan als jullie! :)

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:57

Let er op dat je je voeten niet teveel naar binnen draait de hele tijd, anders blijf je m prikken met de sporen. En probeer wat verder naar voren te kijken, dat oogt een stuk netter en zelfverzekerder.
Mooie foto's verder!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:10

In mijn ogen lijkt je paard erg gespannen maar ik kan het natuurlijk fout hebben. Ook valt hij heel erg op de voorhand. Let ook goed op dat je je hakken goed uitdrukt en goed naar voren kijkt en op sommige foto's lijkt het alsof je pianohandjes hebt. Voor de rest ziet het er goed uit. Jullie zijn een leuke combi

Axel_Nott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:55

Zo wat is dit paard lekker gespierd! Ik vind het er netjes uitzien maar probeer je been lang te houden zodat het niet lijkt alsof je prikt. Want ik denk niet dat dat het geval is. Jullie komen er zeker wel!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:34

Ik heb het idee dat je zadel niet helemaal top ligt :) Dat je dekje wat naar achter verschuifd en dat de achterkant van het zadel wat omhoog komt? Dat kan ook de problemen in aanleuning veroorzaken :j Ik vind het overigens een erg mooi paardje! Probeer inderdaad wat vriendelijker te zijn met je hand, want zelfs met de sperriem doet hij zijn mond open :j

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:37

Het zadel ligt prima, doordat ik de sjabrak goed in de kamer heb getrokken staat het wat omhoog en lijkt het zadel iets omhoog te gaan. Maar hij ligt prima hoor!!

Bedankt!!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:38

Oke gelukkig :) Als je daar zeker van bent, kan je gerust verder trainen. Ik vind jullie een leuke combinatie!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:41

Ik zou iets minder je sporen gebruiken, of toch minder duidelijk en hard. Als je je tippen wat meer naar binnen draait en je hakken uitdrukt komt dat vanzelf goed :) Dressuur draait om zo'n klein mogelijke hulpen te gebruiken en duidelijk resultaat te krijgen, heeft de jury hier iets over op je protocol geschreven? (spoorgebruik bedoel ik dan) Leuk paard!

Volgens mij ligt je zadel niet zo goed, het lijkt te klapperen... (foto 3)

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:44

Nee helemaal niks, nou was hij door het plotselinge warme weer echt niet vooruit te branden en alle prikken die ik hem heb gegeven waren bewust omdat hij totaal niet meer reageerde op m'n been zodra we buiten in de ring kwamen. Het is niet zoals het hoort maar op dat moment beter ff de sporen erin dan sloffend door de bak!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:48

Ondanks dat sporen niet bedoeld zijn om je paard 'vooruit te branden' kan het soms wel helpen ja, maar ik gebruik op zo'n moment liever een zweepje. Als je alleen je sporen er eens goed inzet loop je risico dat hij bot wordt aan het been... En dan mag je er sporen inzetten hoeveel je wil, scherpere sporen of wieltjes... Ooit zal hij de sporen die je nu hebt misschien niet meer respecteren. En dan zit je vast...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:49

Wat ook een tip is (misschien) is dat je thuis in de bak, bij het trainen, de ene dag wel sporen draagt en de andere dag niet. Hiermee maak je hem attent op je been, als hij al zo lomp is als je zegt.

Mijn AV wil mijn been nog wel eens negeren, maar ik rijd eens in de zoveel tijd (zonder regelmaat) een keertje met sporen om hem even te helpen herinneren dat been=reactie. Continu met sporen rijden zal hem afstompen en dan kan je hem op den duur lekprikken, zonder reactie :j Blij dat iemand anders nu ook ziet dat het zadel lijkt te klapperen :j

eline3321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:50

Ben ik het totaal mee eens, normaal rijd ik hem ook met mijn been zonder sporen. Nu was het toch even noodzakelijk

Vincent_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:48

Leuke foto's en gefeliciteerd met het resultaat!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:22

Leuke pony, gefeliciteerd met je punten :D
Op enkele foto's zie je wel dat je je tenen naar buiten draait of je hak optrekt, probeer daar op te letten :)