Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die vergeten wel vaker een paar stappen
Marii93 schreef:Bedankt voor de tips,,
Ze heeft intussen een bit kunnen lenen bij iemand en heeft die nu ook zelf een aangeschaft...
Het lag dus wel degelijk aan het bit want met een D-trens met koperen rolletjes is het probleem zo goed als opgelost.
Groetjes,,
Hierbij mag het topic gesloten worden
gipsycob schreef:Ik ben zo blij dat iemand weer eens denkt aan een ander bit! Super en ik bedoel dit niet sarcastisch.
Kijk een naar hoeveel ruimte de pony in zijn mond heeft en hoe dik zijn tong is.
Veel mensen vergeten dit. gooien er een gebroken trens in, terwijl de pony veel te weinig ruimte heeft.
Dit uit zich dat indd in het vastpakken van het bit, de tong erover heen gooien etc.
Mijn ervaring met de meeste fjorden is, dat ze een kleine mond hebben en een grote tong en laag gehemelte.
Wat je kunt proberen is met een stangetje rijden. Eventueel met tongboog, mocht ie te weinig ruimte hebben voor zijn tong.
En neeeeee een stang is niet harder, maar zachter.
Een d trens met koperen rolletjes zou ik niet 1,2,3, aan beginnen.....is nogal scherp!
Waarschijnlijk komt het probleem na verloop van tijd weer terug, met dan ook nog daarbij dat ie heel hard in zijn mond is geworden!