bange ruiter, fris paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eefjek

bange ruiter, fris paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 17:10

Heej iedereen :D

Ik heb jullie hulp nodig!
Een vriendin van mij & ik verzorgen samen een paard.
Een friese merrie van 11 jaar oud.

We hadden nooit problemen met rijden (en ik nog steeds niet)
Maar mijn vriendin is laatst met haar naar buiten geweest.
En ze was eraf gesprongen, omdat ons paardje met haar wilde rennen en van alles schrok.

Ik ben er een paar dagen erna opgesprongen, ze wilde inderdaad rennen en schrok heel veel.
Maar ik weet hiermee om te gaan!
Maar ik Dacht het is lente, dan zijn alle paardjes flink opgewonden en vrolijk.*D

Mijn vraag is dus, hoe kan ik die vriendin van mij dit het beste leren?
Want ze durft niet meer, en wil er nu mee stoppen!

Groetjesss :o

x_Maris_x

Re: bange ruiter, fris paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:26

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik ben zelf een angstige ruiter en wat mijn vriendin doet (wat ik erg fijn vind!) is langs het paard lopen en tegen mij praten. Hierdoor gaan mijn gedachten van mijn angst af en richt ik me op mijn vriendin.
Of zij gaat eerst even op het paard om te laten zien dat het paard niets doet, maar in jou geval lijkt me dat niet verstandig aangezien het paard waarschijnlijk wel anders gaat doen...
Ik vind dit beide erg helpen, dus ik hoop dat je iets aan deze tips hebt!
Succes in ieder geval!

eefjek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 17:34

Dankjewel, ze is al eens eerder bang geweest, ook omdat ze er vandoor ging. Hier hebben we de oorzaak van gevonden ( haar kin ketting zat te strak.
Ik heb haar aan het loungetouw gepakt, het paard vantavoren gereden, en naast haar in het bos gelopen...dit had geholpen en ze kon nu ook zonder mijn hulp rijden..
maar nu durft ze het helemaal niet meer.. en zegt ook steeds af als we samen zouden gaan.. pff ik weet het ook niet!
bedankt in ieder geval!

x_Maris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:45

Hmm dat is inderdaad lastig! Ik zou echt niet weten hoe je haar dan kan helpen, want je kunt haar moeilijk dwingen om mee te gaan... Misschien dat door haar wat tijd te geven ze vanzelf weer mee wil..
ik weet het ook niet, sorry! Als ik nog iets bedenk dan laat ik het je weten!

zayira1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:19

ga eerst veel diengen aan de hand doen voor dat je gaat longeren, vertrouwen opbouwen

eefjek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 13:52

ze gaat nu tijdelijk stoppen omdat ze niet meer durft te rijden en ze nu dus betaald terwijl ze eigenlijk niet durft te rijden. Maar ik zou juist wel blijven gaan en eerst eens zo gaan wandelen en wat poetsen en knuffelen. maarja daar beslis ik zelf niet over natuurlijk..
Bij mij gaat het allemaal prima!