Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Tja, als je pony doorheeft dat hij sterker is dan jou heb je idd een gigantisch probleem! Erg gevaarlijk dit en ik zou echt niet meer naar buiten gaan op deze manier. Eventueel wandelen met hengstenketting en rijden met een rijmaatje? Anders vind ik eigenlijk dat je anderen in gevaar brengt..
jodi schreef:Niet te veel krachtvoer?
en het is ook niet mijn eigen paard maar mijn vzpony. Kermis schreef:Misschien is het sowieso handig om aan je hoofdstel, halster en zadel een naamkaartje te hangen met adres stal, telefoonnummer enz. Mocht hij er dan vandoor gaan en hij word gevangen, kan die persoon in ieder geval bellen dat hun hem hebben gevonden. Voor de rest, trainen trainen en nog eens trainen. Met veel geduld en de juiste training kan dit probleem opgelost worden. Hoe oud is je vz paard?

BiHB schreef:Hallo,
Ik zou idd veel grondwerk / vrijwerken met begeleiding van iemand anders met hem doen... Duidelijke grenzen aangeven, duidelijk leiderschap.
Voorlopig even niet naar buiten.
Jij hebt angst, pony voelt / merkt dat, pony gaat er vandoor / gaat zijn eigen gang en dan heb je de poppen aan het dansen..
Uit welke omgeveing kom je?
nabij den haag
)