Heb al een tijdje geen topic geopend met Mien. Ik ben nu sinds 17 februari gestart met wedstrijden en gisteren had ik mijn derde wedstrijd.
Mien is een 12 jarige merrie van Karandasj van 1.665 cm. Ik heb haar nu 3 jaar. Ons niveau is nu dus B op wedstrijden. Tijdens trainingen doen we voornamelijk
L-oefeningen. We hebben na gisteren 5 winstpunten in de B.
Gisteren was ze erg vervelend voor de wedstrijd. Ze was erg gestresst en heeft alles onder gemest en geplast op stal. Ik kreeg de knotjes zelfs bijna niet in en ik was echt in staat om niet meer te gaan. Vooral omdat ik te voet moest (ik heb geen trailer en de wedstrijdlocatie is een kwartiertje lopen). Uiteindelijk toch gegaan met een hectische heenweg, waardoor ik weinig tijd had om los te draven en galopperen. Ik verwachte er dus niet veel van. De eerste proef ging beter dan ik had verwacht. Ik maakte alleen de fout dat ik galop aansprong i.p.v. dat ik ging stappen. Ik had het niet goed verstaan door de wind. De tweede proef ging minder, ze was erg kijkerig en ik moest er flink aan rijden. Tijdens de proef liep iemand met een oranje jas en een camera langs de zijkant en dat vond ze erg interessant.
Toen ik de punten ging ophalen had ik eigenlijk geen winstpunten verwacht. Maaaaaaaar op een of andere manier dacht de jury daar heel anders over. Voor de eerste proef had ik 201 punten en voor de tweede proef 186 punten. Gisteren dus drie winstpunten binnen gesleept!
Magootie van bokt kwam kijken en heeft foto's gemaakt, waar ik haar heel dankbaar voor ben!
Punten waar ik aan moet werken
- Handen naar voren en boven het zadel
- Tenen naar voren draaien (al was ik nu veel bezig om haar aandacht te trekken)
Mien knabbelt heel veel op het bit, waardoor ze op veel foto's haar mond open heeft. Dit heeft ze altijd al gedaan en haar tanden worden ieder jaar gecheckt.
Nou hier komen de foto's!
Losrijden
wiehoeeee

1e proef

Middendraf

Aan het einde van het halsstrekken

Richting het groeten

Groeten, niet vierkant

2e proef
mooi beeld vind ik zelf

Ze heeft iets gezien.. haha ik moet er maar om lachen

Stap, toch wel een moeilijkere gang bij haar.. iemand tips?

Als afsluiter: mooi koppie van mijn knapperd

Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden! En kom maar op met die tips!!