Afgelopen zomer zijn paard en ruiter op vakantie gegaan, paard heeft zich verveeld en is onwijs afgevallen. Het leek net een import paard uit Afrika. toen ik haar net weer een beetje aan het oppakken was kreeg ik lekker veel blessures oid aan mijn knie en onderrug en bekken gebied. Heb bijna drie maanden niet kunnen rijden en qua lopen leek ik Lucille Werner wel. Al met al ben ik sinds half oktober (?) weer serieus aan het rijden. Door de knieblessure heb ik nog steeds moeite met gewicht op mijn linkerbeen, daarom zwabbert hij op het filmpje af en toe. Dit werkt helaas diagonaal door dus als ik minder controle heb over het tempo doet mijn rechterhand ook van alles. Ik ben dus niet aan het zagen of in een krul aan het trekken, het is compleet onbewust en er simpelweg ingesleten.
Ondertussen wat les gehad en het huiswerk om aan lentebuiging te werken, haar laten weten dat ze überhaupt een achterhand heeft en veel voltes en dergelijke te rijden. Ook wat wedstrijden gereden (wie weet lukte het wel om een winstpunt te rijden) en dat ging met sucessen en met onwijze tegenslagen. Ook ben ik heel consequent bezig met haar reactie op mijn hulpen. Ik merk dat zij van minder hulpen rustiger wordt. Waar we voornamelijk naar toe willen werken is dus dat ik goed kan zitten en correct de hulpen kan geven. Voor de rest mag paard er meer tegen aanlopen. Goed te zien in het filmpje van de galop, ze doet het wel braaf maar ze mag wat meer doen met haar achterhand. Ben in in ieder geval bezig met draf-galop overgangen op de volte en rechte lijnen. Heeeel af en toe de middengalop als zij het aankan, vind haar daar nog niet helemaal klaar voor. Zelfde geld voor de draf.
Tijdens het aandraven even een momentje van onbalans van mij
Been bleef even achter
Even laten zien dat ik het wel kan zonder extra beweging
en uiteraard mijn hakken niet optrekken
En als laatste het filmpje waar mensen van zullen gaan gruwelen: paard loopt wat over het tempo, geen controle over mijn rechterhand waardoor een onrustige aanleuning. Er zijn dus filmpjes waarbij dit niet gebeurd maar het uploaden duurt lang dus die laat ik lekker niet zien.
linkje naar oud topic kort na het oppakken van ruiter: [RT-HAW] Guarneri ( Sunny x Flemmingh) opbouwen na onbekende blessure
Brand los.