Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:Ik vind het er totaal niet fijn uitzien. Correct me if I'm wrong, maar hij lijkt erg opgekropt vanvoor, rug gespannen en weggedruk en je teugels erg strak. Je moet meegeven als hij nageeflijk is. En die nageeflijkheid mis ik hier ook een beetje. Trek je hem in de krul? Of hoe laat je hem zo lopen? Is een vraag uit nieuwsgierigheid.
smurffie schreef:oke duidelijk:
Je paardje loopt in een valse knik en loop niet nagevelijk.
Laat je paardje een keer goed nakijken door een fysio/osteo en neem daarna goede lessen
Als jou instructrice zegt dat hij nog nooit zo goed gelopen heeft vraag ik me af wat die dan voor een opleiding heeft gedaan?
sabrinagirl schreef:Heleennn schreef:Vreemd... Heb je al eens geprobeerd hoe hij loopt op langere teugels?
Ja dan gaat hij hard draven en niet echt naar beneden aleen als hij los en warm is gelopen dan wel
sabrinagirl schreef:smurffie schreef:oke duidelijk:
Je paardje loopt in een valse knik en loop niet nagevelijk.
Laat je paardje een keer goed nakijken door een fysio/osteo en neem daarna goede lessen
Als jou instructrice zegt dat hij nog nooit zo goed gelopen heeft vraag ik me af wat die dan voor een opleiding heeft gedaan?
Hij was echt onspannen hoor Miss lijkt het op de foto niet zo
je paard loopt in een valse knik. smurffie schreef:Je paard was niet ontspannenje paard loopt in een valse knik.
Dan voelt het misschien alsof je niks in je handen hebt maar gebruikt hij zijn rug en achterhand niet. (al lijkt het op de foto's alsof je heel veel in je handen hebt omdat je trekt)
Als hij harder gaat draven zit je tempo niet in orde, en het zakken dat hij doet als hij los en warm is (richting de grond) dat is ontspanning. Dit gaat enkel richting zijn borst en is echt spanning.
Nogmaals, jij hebt een zeer slechte instructrice vrees ik als ze dit goed vind.
Heleennn schreef:Dan moet je gaan werken aan het terugkomen. Dit doe je met je zit en een heel klein beetje met je teugels. Maak wat halve ophoudingen maar ga niet in zijn mond hangen. Diep zitten en praten helpt ook wel eens, gewoon rustig "hooo" zeggen en dan geduldig afwachten tot hij vertraagt of stopt en dan belonen.
Joanne1987 schreef:Waar? Penny-Shetlander-school?
Sorry meis, maar dit is écht NIET goed!
Beter neus in het zand en dragend als dit, ga je zo door kan je paard over een paar jaar als grasmaaier gaan dienen want zo rijd je hem finaal naar de kl*te
sabrinagirl schreef:Joanne1987 schreef:Waar? Penny-Shetlander-school?
Sorry meis, maar dit is écht NIET goed!
Beter neus in het zand en dragend als dit, ga je zo door kan je paard over een paar jaar als grasmaaier gaan dienen want zo rijd je hem finaal naar de kl*te
Ow oke nou dat wil ik niet
Maar hij gaat vanzelf zakken meestal soms vraag ik hem wel aan de teugel
Maar als hij vanzelf gaat zakken is dat niet goed