Nicole weer eens HAW

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Nicole weer eens HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:32

Heei bokkers,

Het is weer lang geleden dat we wat beeld hier op bokt plaatsten van het rijden maar ik vind het commentaar hier altijd zo fijn!
We hebben op het moment wel weer genoeg beeld van hoe het nu gaat. Op concour en gewoon bij de trainingen thuis.
Nicole en ik rijden op dit moment M1 met twee winstpunten. We zijn ontzettend hard vind ik zelf door de klasses geracet en we hebben nu even pauze in deze race.
Na een lange tijd niet meer een dressuur wedstrijdje gereden te hebben (omdat we er nog al een racepartij van maakten en omdat ze erg haar rug vast hield en veel spanning was, hebben we zaterdag weer kunnen starten! Wel eens waar geen winst en ook geen show van ons maar ik was super tevreden! Eindelijk rust en ontspannenheid!

Als commentaar van de jury hadden we dat ze nog iets teveel op de voorhand loopt en te kort in de hals is. Dit klopt helemaal, hier zijn we hard mee aan het trainen maar het is erg lastig want Nicole is een erg overbouwd paard en heeft een te korte hals helaas.
Ook moet ik echt aan mijn zit werken, ik zit soms veel te ver naar achteren..

1. Midden/uitgestrekte draf.
Afbeelding

2. SB
Afbeelding

3. net na de SB.
Afbeelding

En vandaag van de training heb ik ook beeld! Topper liep heel fijn en was even wat wakkerder!
4. Afbeelding

En nog even een filmpje! :D Die middendraf moet ik nog even leren uitzitten..

En natuurlijk doen wij niet alleen dressuur. Nicole is eigenlijk een springpaard en ik merk dat ze er veel meer lol in heeft.
De laatste concoursen gaat het erg hard met ons. Nicole doet het super!

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

en de laatste twee van vorige week!

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zelf nog niet zo weg van mijn houding op de sprong, al is die heel veel verbeterd! Ik mag nog iets meer mee gaan!

laura0512

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:02

Super leuke foto's!
Ik zou alleen op je houding proberen te letten bij de dressuur,
je zit best ver naar achteren.
Voor de rest ziet het er goed uit!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:06

Ik vind je zadel wel héél erg ver naar voren liggen, je zit bijna op de nek!
Verder hang je op de dressuurfoto's erg achterover in je zadel, probeer rechtop te zitten. Ook trek je je hakken erg op.
Op het filmpje zie ik dat je nog niet helemaal lekker kan blijven zitten in de draf (niet alleen bij de middendraf). Probeer echt in het zadel te blijven plakken: benen lang maken, en goed ontspannen.

ismy

Re: Nicole weer eens HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 20:38

Bedankt! Ja inderdaad ik moet nog heel erg aan mijn houding werken, ik vind het erg lastig zitten!

Het zadel zit goed, Het paard heeft een korte hals en het shabrakje zit een stuk van voren er op waardoor het erg vertekent. Zal er nog even naar kijken maar ligt niet in de weg!
Bedankt voor je tips! Ben er hard mee aan het werk, zo lastig! :P

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:16

Erg knap paard! Maar ik zie je soms aardig het spoor erin zetten en je hak optrekken. Probeer wat meer te ontspannen! Je hebt zo'n knap peerd! Als je ontspannen gaat zitten komt dat doorzitten vanzelf goed :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:25

Doordat ze zich vasthoud in de rug kan je ook niet lekker zitten. Ik zou dan ook eerst niet gaan doorzitten maar gewoon blijven lichtrijden. Spaning op spanning werkt niet :)

Back to basics: een paard wat voorwaarts-neerwaarts loopt, de rug ontspant en lang maakt en met het neusje over de grond wil. Vanuit daar kan je dan oefeningen gaan doen om de achterhand te trainen en echte oprichting te krijgen.
Op het moment dat ze de rug ontspant kost het je namelijk ook minder moeite om door te zitten en hoef je ook nietzo achterover te hangen om te blijven zitten. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:30

Bedankt Heleen! Klopt helemaal, thuis in de training kan ik haar volledig op mijn zit en de lichtste hulpen rijden en op concour is dat helaas anders. Daar zijn we hard mee aan het werk! Bedankt!

Air, Nicole begint zich steeds meer te ontspannen en ben nu met inrijden ook alleen maar lang en laag bezig. Het wordt al minder. Ik heb al erg lang last van het achterover zitten maar het is al veel minder geworden! :D