Het is weer lang geleden dat we wat beeld hier op bokt plaatsten van het rijden maar ik vind het commentaar hier altijd zo fijn!
We hebben op het moment wel weer genoeg beeld van hoe het nu gaat. Op concour en gewoon bij de trainingen thuis.
Nicole en ik rijden op dit moment M1 met twee winstpunten. We zijn ontzettend hard vind ik zelf door de klasses geracet en we hebben nu even pauze in deze race.
Na een lange tijd niet meer een dressuur wedstrijdje gereden te hebben (omdat we er nog al een racepartij van maakten en omdat ze erg haar rug vast hield en veel spanning was, hebben we zaterdag weer kunnen starten! Wel eens waar geen winst en ook geen show van ons maar ik was super tevreden! Eindelijk rust en ontspannenheid!
Als commentaar van de jury hadden we dat ze nog iets teveel op de voorhand loopt en te kort in de hals is. Dit klopt helemaal, hier zijn we hard mee aan het trainen maar het is erg lastig want Nicole is een erg overbouwd paard en heeft een te korte hals helaas.
Ook moet ik echt aan mijn zit werken, ik zit soms veel te ver naar achteren..
1. Midden/uitgestrekte draf.

2. SB

3. net na de SB.

En vandaag van de training heb ik ook beeld! Topper liep heel fijn en was even wat wakkerder!
4.

En nog even een filmpje!
Die middendraf moet ik nog even leren uitzitten..En natuurlijk doen wij niet alleen dressuur. Nicole is eigenlijk een springpaard en ik merk dat ze er veel meer lol in heeft.
De laatste concoursen gaat het erg hard met ons. Nicole doet het super!
5.

6.

7.

en de laatste twee van vorige week!
8.

9.

Ik ben zelf nog niet zo weg van mijn houding op de sprong, al is die heel veel verbeterd! Ik mag nog iets meer mee gaan!