Ik rijd deze 13 jarige Friese merrie sinds juli vorig jaar ongeveer een keer in de week. Ik heb zelf 10 jaar rijervaring.
Ze heeft voorheen M1/M2 gelopen maar ze heeft 2 jaar stilgestaan ivm revalideren van ziekte van Lyme
Aan deze nare ziekte heeft ze een klein kontje overgehouden waar wonderbaarlijk genoeg nog hartstikke veel kracht in zit.
Maar die achterhand valt in het niets bij haar enorme voorhand

Ik ben 1,83 en Fraukje ongeveer 1.71 dus we zijn een grote combi haha.
Deze foto's zijn van vorige week, hoe vinden jullie mij zitten?
Mijn aandachtspunten zijn:
*Naar voren kijken
*Ik zit nogal vaak onbewust in de stoelzit
*Niet zo meebewegen in galop (bij terugnemen gaat ze verzamelen en dan gooit ze enorm hoog op)

Eerste 5 minuten van de draf zijn altijd in de giraffestand

Maar nà 5 minuten draf loopt ze weer lekker (met veel achterhandactie zoals je kan zien)

Middendraf (valt ze soms een beetje uit elkaar)

Galop (foto van 3 weken geleden)

Dit bedoel ik dus met de stoelzit (ze loopt hier iets achter de loodlijn maar was met uitstappen, je ziet ook een losse teugel)
Beugels waren hier 1 gaatje te kort
Filmpje (tm 00:15 zijn bewegende beelden) : http://www.youtube.com/watch?v=O-uOR7wPB-U
Hou het aardig, we doen alles zelf en krijgen geen les
Ik ben zelf hartstikke trots op haar en hoop haar nog lang te mogen rijden, ik fiets altijd 8 kilometer naar haar toe en heb het er graag voor over
Ze mist nog wat bespiering in haar kontje en rug, maar na wat meer rijden komt dat wel weer. Probeer één rechte lijn te vormen met je schouders, heup en hiel. Nu steken je voeten best wel uit. Nog veel succes met Fraukje!