Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
romancehorse schreef:Maar omdat we gehoord hadden dat je een Houston niet moet beledigen en doortrappen.
Had ze gekozen voor een rustige aanpak (Met trainer).
Daancha schreef:Maar ik bestrijd wel de beweringen dat paarden niet 'zogenaamd' kunnen schrikken.
ik vind het gewoon een super uitvinding en sinds ik er mee kennis gemaakt heb zou het voor mij het allereerste zijn wat ik zou doen bij onduidelijke klachten, simpelweg omdat het je zoveel geld kan besparen als je direct weet waar je precies moet zoeken/zijn qua behandelen) 
ijssnuiver schreef:Een paard doet niet zomaar dit soort dingen.
Je geeft aan dat die ontsteking er zat, is er na die 3 weken rust nog eens naar laten kijken? Gewoon een check of de ontsteking daadwerkelijk weg is, je hebt altijd een uitzondering die regel bevestigen zal.
Daarnaast zou ik er voor kiezen om het paard eens te laten checken door een goede osteopaat. Het kan heel goed dat het door die kleine ontsteking wat dingen gaan vastzetten in het lijf om die plek te kunnen ontlasten, dat kan best dit soort reacties tot gevolg hebben.
En een nieuw zadel zegt niet alles, laat desnoods een onafhankelijke zadelmaker nog eens kijken. En als laatst, wanneer is het gebit voor het laatst gecheckt?