Ik heb sinds zeven maanden mijn eerste jong paard, hier voor altijd ervaren paarden om het mee te leren. We zijn nu zeven maanden aan het trainen op de basis en het gaat steeds beter
In het begin hebben we gewoon veel voorwaarts gereden, rechte lijnen en niet vragen in de mond. Toen zaten de hulpen erop en zijn we wat verder gegaan. We hebben haar nageeflijkheid aangeleerd. Dit ging in het begin niet al te vlot, echt snappen deed ze het niet dus toen hebben we een tijdje met slof gereden. Toen de slof er af gehaald en zo verder gereden. Dit lukte totaal niet maar ik zag het niet zitten om haar weer met slof te rijden omdat ze het ook zonder moet kunnen dus gewoon verder gereden en nu rijdt ik haar dus gewoon "naturel" zonder enige vorm van hulpmiddelen. De foto's zijn van verschillende periodes en staan op volgorde
We leren nog heel veel bij samen, dus tips mag zeker! Onderbouw je ze zeker goed? Dat maakt het makkelijker voor mij om ze in praktijk toe te passen 
Hier waren we aan het instappen

Hier loopt ze veel te diep, mijn handen zijn wat streng en zouden eigenlijk meer mogen geven naar voren toe... slof lijkt strak te staan maar dat is niet zo, kijk maar naar het haakje bij de singel

Hier zie je een probleem waar we regelmatig nog tegen aanlopen, maar wat al fel verbeterd is. Ik hou te weinig contact met de buitenteugel en ze valt dan naar binnen waardoor ze sterk wijkt voor mijn binnenbeen. Op zo'n moment ben ik volledig het stuur kwijt... Moet dan steeds even rechtdoor en gas om haar daarna weer op te pakken.

Maar de galop gaat ook vaak goed

Nu lopen we er zo bij

Tips en commentaar zijn erg welkom
Maar wel onderbouwd alsjeblieft, dan hebben we er zeker wat aan
Zo hou ik zeker het plezier i m'n paard
Ik vind ontspanning toch wel een doel, zeker iets waar ik naar streef...