Eerste keer rijden met Unique

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Eerste keer rijden met Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:10

DW_Dressage

Re: Eerste keer rijden met Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:29

Het ziet er netjes uit! Je handen vind ik reuze mee vallen. Wel mag er nog wat meer activiteit in het rijden, dus een stukje weg, een gelijk weer een stukje terug. Zo krijg je de motor van achteren ook goed aan het werk en zal het paard nóg actiever worden. Ziet er verder erg leuk uit!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:31

Loopt hij achter wel goed? Lijkt net alsof hij achter erg kort loopt. Dit zie ik als je aan het van hand veranderen bent.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:34

DW_Dressage schreef:
Het ziet er netjes uit! Je handen vind ik reuze mee vallen. Wel mag er nog wat meer activiteit in het rijden, dus een stukje weg, een gelijk weer een stukje terug. Zo krijg je de motor van achteren ook goed aan het werk en zal het paard nóg actiever worden. Ziet er verder erg leuk uit!

Bedankt voor de tip :)
FriesWytske schreef:
Loopt hij achter wel goed? Lijkt net alsof hij achter erg kort loopt. Dit zie ik als je aan het van hand veranderen bent.

Ja ik denk van wel, ik denk dat ze daar net naar stap wou gaan maar ze mocht niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:36

Ik zie niet dat ze terugvalt in tempo. Dus denk niet dat het dat is.
Verder moet je je handen wat hoger doen. Lijkt nu net alsof je je handen op het paard hebt liggen.

ponyyysss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:36

Ziet er goed uit, mooi paard ook. Wel zou ik, net zoals je zei, iets meer op je handen letten. Je paard kan hier ook op gaan reageren. (Mijn mening...) :+

kolleke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:38

Ziet er inderdaad leuk uit! Hij loopt wel een beetje naar de teugel, je ziet zijn hoofdje wat knikken als hij over de diagonaal gaat. Dat kan je inderdaad eruit krijgen door em wat meer vooruit te rijden en dan op te vangen, zodat de achterhand wat dieper onderin gaat maar dat komt zeker wel goed! Ik hoop dat ik nog zo goed rij als jij na zes jaar stil te hebben gelegen :p (maar ik vrees ervoor)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:39

Start je d'r ook officieel?
Let er ook op dat je op het goede been lichtrijdt!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:45

FriesWytske schreef:
Ik zie niet dat ze terugvalt in tempo. Dus denk niet dat het dat is.
Verder moet je je handen wat hoger doen. Lijkt nu net alsof je je handen op het paard hebt liggen.

Ja dit is echt mijn verbeterpunt om mijn handen hoger te houden.

ponyyysss schreef:
Ziet er goed uit, mooi paard ook. Wel zou ik, net zoals je zei, iets meer op je handen letten. Je paard kan hier ook op gaan reageren. (Mijn mening...) :+

Dankje hier ben ik echt op aan het oefenen

kolleke81 schreef:
Ziet er inderdaad leuk uit! Hij loopt wel een beetje naar de teugel, je ziet zijn hoofdje wat knikken als hij over de diagonaal gaat. Dat kan je inderdaad eruit krijgen door em wat meer vooruit te rijden en dan op te vangen, zodat de achterhand wat dieper onderin gaat maar dat komt zeker wel goed! Ik hoop dat ik nog zo goed rij als jij na zes jaar stil te hebben gelegen :p (maar ik vrees ervoor)

Dankje voor de tip, ga ik zeker proberen.

DW_Dressage schreef:
Start je d'r ook officieel?
Let er ook op dat je op het goede been lichtrijdt!

Ja binnen 2 weken denk ik is onze eerste wedstrijd.
Oei dit vergeet ik echt altijd :+

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:53

Spannend! Succes! :j

Je kunt ook als je een t-shirt aan hebt (ZOMER KOM OP!), op je arm schrijven: "Goede been" "Been" "Lichtrijden" ect ect.

Of op je handen kan natuurlijk ook als je zonder handschoenen rijdt. :)

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:58

Dankje :)

Ga ik eens uitproberen. :) (komaan zomer i'm waiting for you)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:27

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.