Equator 3th time

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_x3

Equator 3th time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:48

Dag iedereen,

Hier zijn we weer ! Inmiddels al weer een paar maanden verder sinds ons laatste topic. :)
We zijn laatst aan de slag gegaan met jullie tips, en ik moet zeggen het verloopt heel goed. We zijn ondertussen ook verhuisd naar de stalling weer we voordien enkel les volgden, dus alles valt op zijn plooien.
We willen deze zomer officieel starten, dus hopen dat het papierwerk rap in orde komt! We zouden beginnen bij het begin (E-proeven, België)

Even een klein beetje informatie:
- Equator is een 8-jarige ruin
- Aga Khan x Jazz

Verbeterpunten:
- tenen naar binnen
- blijvend op zoek gaan naar die ontspanning, vooral in galop!

Hou het vriendelijk aub :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=banketstaaf ... e=youtu.be

LoveBodin

Re: Equator 3th time

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:22

Het ziet er inderdaad nog gespannen uit, maar dat zeg je zelf ook al.

Mij valt vooral op dat je achterover hangt, daardoor lijkt het meer gespannen :)

Ik heb ook het gevoel dat jij soms wat streng bent in je hand, dat de teugelverbinding niet "ontspannen" is (ik wee tniet hoe ik het anders kan verwoorden, helemaal ontspannen is natuurlijk ook niet goed :Y) )

Verder vind ik wel dat je een geweldig mooi paard hebt!

laura0512

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:57

Ik sluit me aan bij het commentaar van lovebodin, vind dat je er naar achter hangt.
En daardoor veel spanning hebt. Maar wat een leuk beest zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:03

Het ziet er al beter uit dan je vorige topic als ik het me goed herinner maar ik zie nog steeds wel heel veel spanning aan die voorkant die uit de ruiter weg komt. Idd voornamelijk doordat je achterover hangt maar ook omdat je focus helemaal op die voorkant is. Het paard houdt de rug vast en is strak ik het lijf, dat zie heel duidelijk op onderstaande foto, daar komt het paard helemaal van de achterhand af en is nog met het voorbeen op de grond.
Afbeelding

Ga nog meer werken vanuit ontspanning en geduld. Meer lengte in de hals en minder druk op de teugels. Ga met been naar je hand toe rijden in plaats van andersom.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:12

Vind je teugels erg lang, het lijkt alsof je ze nergens kwijt kan en bijna in je kruis hebt zitten om het maar zo te zeggen. Probeer je handen voor je zadel te houden, zo kan je ook beter sturen en hoef je dan niet je binnenhand helemaal omhoog te doen maar gewoon iets opzij.
Verder is je paard erg kort in de hals en gespannen, zoals je al zei. En zoals eerder al gezegd probeer meer lengte te rijden in de hals, dan zou deze teugellengte misschien wel goed zijn maar denk eraan dat je je handen voor je zadel houd zodat je ook genoeg ruimte hebt om deze in de juiste richting te bewegen. Op de eerste foto zie je al wat je ervan krijgt van de te lange teugels.

Mooi beestje overigens! :)

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 07:16

Haar teugels vind ik nie te lang hoor!
De handen moeten naar voren!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:45

Mooi paard!
Ik ben het helemaal eens met het commentaar van hierboven.
Inderdaad gespannen, je paard zwiept ook op elke foto met de staart.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:53

Maar als de je de handen naar voren doet en paard loopt alsnog in deze krul heb je waslijntjes :+ Ook niet erg handig dus.Teugels korter en dan meer lengte in de hals rijden zodat de teugels weer langer kunnen doordat er meer lengte in de hals komt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:30

Hoezo dat dan Carolaa? Hand naar voren met net je been naar je hand toe rijden zodat dat neusje er een beetje bij komt. Hoe kan je je teugels korter doen en vervolgens meer lengte in de hals rijden?

MariskaJ123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:08

Iets te veel spanning op de teugel en ik vind dat ze haar rug een beetje te veel weg drukt maar verder prima gedaan :)