Ik ben sinds eind februari gaan starten met Naomi. voor mij is het allemaal nieuw en de nadruk gaat voornamelijk bij het springen zitten. Naomi is een 5 jarige E pony die met haar eigenaar L2 start op dit moment. ik ben nu 2 keer gestart met haar in de dressuur en heb allebei de keren een winstpunt gepakt met 184 en 192. ik rijd haar nu ongeveer een jaartje en ben in het begin tegen veel dingen aangelopen. ze is al vanaf het begin kijkerig geweest en wil nogal snel gaan klieren. Na enige tijd goed consequent te zijn geweest gaat dat al een stuk beter thuis... maar op ander terein blijft ze erg gespannen en kijkerig. het gaat al iets beter maar er is nog wel veel werk aan de winkel.
zondag ben ik naar mijn eerste parcours geweest in Oenkerk. ik natuurlijk erg gespannen omdat dit mijn eerste officiele springwedstrijd was. mooi op tijd aangekomen en lekker rustig het parcours gaan lopen.
Naomi opgezadeld en erop. heb eerst op het terein wat gestapt om voor mij en haar wat spanning af te laten vloeien. en toen richting de inrijbaan..... mevrouw begon direct te klieren en was overal behalve bij mij! ik ben direct gaan draven en galoperen veel overgangen gaan rijden en figuren. zoals je ook op de foto's kan zien ben ik bij het inrijden is naomi en ik erg gespannen dit kan je zien omdat ze aan de voorkant redelijk strak was. naarmate het rijden ging dat een stuk beter maar jammer genoeg hier geen foto's van.
ik heb in totaal misschien 4 keer gesprongen met naomi thuis, meer kon ook niet omdat het weer het niet toe liet met de grond etc. verder heeft naomi geen ervaring en zoals ik al zei, ze is een bangerik.
dus richting een klein kruisje gereden en mevrouw wou er al langs. stil gezet en erover geen geduwt. daarna was het klaar. ik heb toen alles zonder problemen kunnen springen waar ik super blij mee ben! het ging mij er vooral om, om ervaring op te doen en voor mijn gevoel fijn gesprongen te hebben.
in het parcours zelf wel een weigering gehad maar dat was mijn schuld.
dingen waar ik mee aan het werk ben
-proberen de ontspanning te krijgen bij ruiter en pony
-ontspanning aan de voorkant
-mijn houding brrrrr wat vreselijk als ik de foto's zie!
-niet naar beneden kijken maar vooruit
-naomi haar aandacht bij mij krijgen
-ze wilt nogal aarzelen voor de sprong dus haar het vertrouwen geven
-meer terug zitten
sorry voor dit lange bericht! hopelijk hebben jullie het allemaal gelezen!
hou er rekening mee dat naomi en ik erg groen zijn in het springen en wedstrijd rijden en we nog veel moeten leren!
graag opbouwende kritiek en ik hoef geen reacties die alleen maar afkraken.
proberen ontspanning te krijgen, vooruit kijken en rechtop
1

meer ontspanning
2

mijn houding
3

en maar beginnen met springen
4

eerste kruisje, meer terug in het zadel zitten
5

vooruit kijken!
6

meer terug zitten en vooruit kijken!
7

idem
8

hier werd ik gelaneerd! verkeerd uitgekomen voor de sprong en had het niet verwacht
9

oortjes naar voren!
10

11

meer terug zitten
12

foto's staan niet op volgorde!
en mijn houding.. om te huilen
tips zijn daarvoor zeker welkom. vooral mijn tenen die krijg ik niet mooi naar binnen TIPS?wees lief voor mij, vind het beetje eng om dit in de HAW te zetten
!
Maar het is niet mijn paard en jij zult dat waarschijnlijk beter weten
Maar het springen ziet er gewoon netjes uit