Flugel ...2 de keer wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colani

Flugel ...2 de keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:11

Na de commentaren van men topic 6 maand geleden over de slofteugel gebruik... Flugel geeft je vleugels, wil ik toch even reageren, onze 2 de wedstrijd is een feit eerste plaats met 68%
http://youtu.be/jK7y41II5y8

Wil wel graag commentaar om bij te leren , niet om aftebreken zoals het vorige topic
Laatst bijgewerkt door Colani op 21-03-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:11

Ik kan het filmpje niet zien.

Annabel

Re: Flugel ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:15

Idem

Geryon

Re: Flugel ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:16

Ik ook niet. Maar ben wel erg benieuwd..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:18

Colani

Re: Flugel ...2 de keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:31

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:32

Kan niet als de video nog aan het downloaden is.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:33

Hij is hem nog aan het verwerken staat hier

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:56

Nu staat er dat hij verwijderd is. :(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:54

Jammer je video is verwijderd. Ik was best nieuwsgierig naar je vooruitgang!

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:30

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:31

Colani schreef:
Na de commentaren van men topic 6 maand geleden over de slofteugel gebruik... Flugel geeft je vleugels, wil ik toch even reageren, onze 2 de wedstrijd is een feit eerste plaats met

http://www.facebook.com/photo.php?v=222316471242945

Wil wel graag commentaar om bij te leren , niet om aftebreken zoals het vorige topic

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:38

Okee de punten die ik zie;

- Dat beengebruik.. menn ik wordt er moe van! als t paard aan t been is niet constant blijven drijven! want nu zit je hem constant (en zie ik spoor?) te prikken waardoor hij juist lui voor t been gaat worden

- Handen vind ik streng overkomen, maar t lijkt mij ook dat je paard nogal zoekende is naar je hand. zou dan logisch gevolg zijn.

Prachtig paard heb je wel!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:40

Ik heb je vorige filmpje niet gezien.

Tip die ik nu heb is werken aan je houding. Imo heb je geen onhafhankelijke zit en beweeg je heel erg mee met je paard waardoor hij nog uit balans gehaald wordt.
Goede oefeningen zijn evenwichtsoefeningen. Ga maar eens op 1 been staan en je knie optrekken en stil blijven staan met gekantelde bekken.
Ik train/oefen nu op een halve bal met een plank erop. Op deze bal moet je gaan staan en je evenwicht/balans zoeken. Hier heb ik erg veel aan gehad!

Veel succes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:42

Wat een ontzettend gaaf paard rijd jij! Zit zeker wel potentie in. Maar er moet toch echt verandering in komen, wil je er ver mee komen.

Paard is ontzettend aan het stuwen, krijgt ook helemaal niet de kans om tot dragen te komen. Probeer het hoge tempo om te zetten in meer activiteit van achter.

Hij wordt opgericht gereden terwijl het niet over de rug loopt, typische valse knik, laat niet los vanuit de schoft. En waarom? Een paard dat zo aan het stuwen is en op de voorhand loopt kán niet opgericht lopen. Het treedt de achterbenen niet onder. Je hebt hele onrustige handen (en benen) waardoor de verbinding niet zo lekker is voor het paard. Beweegt het hoofd ook vaak.

edit: even je vorige topic gekeken. Ik denk niet bepaald dat je voor tips open staat.. Wil je goed rijden moet je je hele rijstijl veranderen.

Het belangrijkste is de activiteit van achter, terwijl jij hem meer naar voren rijdt. Oprichting komt vanzelf. Dat moet je niet vragen. Als het paard zakt in de achterhand komt het automatisch voor omhoog. En dan is het natuurlijk weer de kunst om laag te rijden met een zakkende achterhand :D

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:47

Benen zijn het min puntje tips zijn welkom hier voor , mijn spoor prikt niet , maar mijn benen zijn zo ontspannen dat ik ze niet stil kan houden precies , Thx Céliien

Lucifertje , ga ik zeker hard op oefenen, alle momenten dat ik sta mijn evenwicht oefenen voor die onafhankelijke zit... Het vorige topic had geen video maar enkele foto's , werd toen hard afgebroken door dat er een sloft aanhing...

Geryon, sta wel open voor tips, maar die sloft hing eraan omdat hij zich nog al opdrukt, hoe meer ik vraag hoe erger hij begint de duwen, rij ik hem naar voor is dat minder maar dan treed hij weer niet onder, ik wil gewoon laten zien dat er verbetering is en nog veel werk... Zijn hier trouwens aan bezig tijdens de les

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:48

Vind inderdaad je zit wat onstabiel lijken. Probeer minder naar achteren te hangen, benen lang houden en niet teveel drijven, je armen netjes langs je lichaam laten hangen (nu steek je ze enorm af naar voren zodat de knik in je elleboog verdwijnt).
Ook krijg ik het idee dat je soms wat grof ben in je handen, op het moment dat je paard omhoog komt in de hals trek je hem letterlijk naar beneden met je binnenhand. (na het halthouden bij het aandraven zie je dit heel duidelijk).

Vind wel dat je een ontzettend mooi paard hebt! Met een hele mooie draf zeker als hij meer gaat dragen ipv stuwen :j Daar mag je trots op zijn.
Heel veel succes en plezier samen.

Edit: lees nu jouw reactie. Tegelijk gepost :o goed dat je er mee aan het werk bent! Tips voor je benen heb ik niet echt, is denk ik gewoon een kwestie van op letten? Iemand die het je elke twintig seconden zegt tijdens het rijden wil ook nog wel eens helpen! ;)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 22-03-13 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:48

Wat mij direct op valt zijn je benen : je spoort (bijna) elke pas aan. Waarom? Dat is niet nodig, je paard luistert er dan niet naar, hij reageert niet en het is voor het paard ontzettend irritant als je de hele tijd been geeft. Je raakt zelf ook uit balans omdat je met je hakken aanspoor en niet met je kuiten.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:49

Oef! Wat een spoorgebruik. Die benen moeten écht stiller hoor, ziet er niet zo aangenaamuit. Ook in stap 'spoor' je hem echt aan, je dient toch echt je kuit te gebruiken.

Ook zet de ruiter ook erg haar handen vast, bij het doorzitten wordt het paard ook iedere keer in z'n mond getrokken omdat ze wel erg naar achteren leunt.

Succes nog, maar daar dient toch nog gewerkt te worden :).

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:52

Eerst dus even aan mijn houding beginnen dus, maar dat kan ik niet op hem omdat hij nog niet ontspannen genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:52

Citaat:
Benen zijn het min puntje tips zijn welkom hier voor , mijn spoor prikt niet , maar mijn benen zijn zo ontspannen dat ik ze niet stil kan houden precies , Thx Céliien

Dat klopt imo niet , ik zie duidelijk dat je echt de hele tijd aanspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:52

Poeh wat gebeurd er veel bij jou zeg. Ga idd eerst leren zitten, je zit rustig maken, je hand rustig voor je geven, je paard beter aan het been maken zodat je je been rustiger kunt houden en rechtop zitten ipv waterskien :D

Je paard is gigantisch strak van voren doordat je zo fel corrigeert met hand, de eerste paar seconden heel duidelijk te zien. Je paard is niet los in de rug waardoor jij waarschijnlijk niet goed kunt zitten en hij komt helemaal van het achterbeen af. Het kan vertekenen omdat het paard veel beweging heeft van zichzelf.

Ga meer vanuit ontspanning rijden, geef ontspanning krijg ontspanning. Soms even aanspannen maar dan weer ontspannen, krijg je nageeflijkheid door been te geven en je hand te sluiten, niet door fel terug te werken.

Succes, het is een mooi dier, wees er zuinig op :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:56

Colani schreef:

Lucifertje , ga ik zeker hard op oefenen, alle momenten dat ik sta mijn evenwicht oefenen voor die onafhankelijke zit... Het vorige topic had geen video maar enkele foto's , werd toen hard afgebroken door dat er een sloft aanhing...

Geryon, sta wel open voor tips, maar die sloft hing eraan omdat hij zich nog al opdrukt, hoe meer ik vraag hoe erger hij begint de duwen, rij ik hem naar voor is dat minder maar dan treed hij weer niet onder, ik wil gewoon laten zien dat er verbetering is en nog veel werk... Zijn hier trouwens aan bezig tijdens de les

Dat is goed van je! Misschien wil je het niet horen, maar back to basic lijkt mij toch wel de beste optie. Teugels langer, geen oprichting vragen. Nageeflijk, maar wel in de houding die hij daardoor aanneemt. Overgangen etc. Zodat ie meer op het achterbeen komt en over de rug gaat lopen. Het is zo zonde dat zo'n mooi potentieel paard op de verkeerde manier onder het zadel loopt!

Kun je wat meer uitleg geven over dit? ''hoe meer ik vraag hoe erger hij begint de duwen, rij ik hem naar voor is dat minder maar dan treed hij weer niet onder''

Hoe bedoel je duwen? In de hand? Zo ja dan is dat natuurlijk logisch. Wat jij aan hem vraagt kan hij niet. Enkel als hij maar een knik aanneemt.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:02

ik moest eerst es ff kijken waar jij rijdt want je moet de hele proef wel doorzitten maar niet wijken...
In het begin zit je veel meer te bewegen dan na 2 minuten. Zal hopelijk de spanning zijn die weg vloeit namate je langer rijdt. Ik vind het erg redelijk netjes uitzien alleen je benen, maar dat is hierboven al gezegt. Een oefening daarvoor kan zijn door de stijgbeugels vast te maken met een klein touwtje aan je singel. Dan kan je je been niet iedere keer naar achter plaatsen om je paard aan te sporen en moet je echt vanuit je kuit drijven. Je paard heeft fijne bewegingen maar is soms nog wat onrustig in de aanleuning. Veel overgangen rijden, wordt ie scherper aan het been van (en hoef je niet zoveel te drijven) en vaak zoeken ze ook beter je hand op wat weer goed is voor de aanleuning. Succes met die zwarte parel!!

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 20:04

Ja maar de lesgever geeft aan ... Ronder maken over buitenteugel , dan begint hij zijn hals hoger te duwen, laat niet los vanaf de schoft vere van, dan moet ik hem wat meer voor mijn been uit rijden dan valt hij uit elkaar, moet ik voorwaarts blijven rijden tot hij zich draagt dan weer opvangen en rustig rijden. Dan geeft hij na maar duwt nog steeds de rug weg en treed de achterhand niet goed onder.
Tijdens trainingen thuis loopt hij wel ontspannender dit was de tweede maal dat hij op verplaatsing kwam.
Eerst aan men eigen werken dus, maar waarom zegt de lesgever hier niets van over mijn houding ?