Dit is ook haar derde keer galop, iets wat ze heel moeilijk vond en nog niet op commando stond - ook niet voor de kar.
Over haar: Wickolette is een kruising tuiger van 10 jaar, waar al enkele jaren fanatiek mee gemend wordt. Via via ben ik verzorgster geworden van haar en mocht ik haar ook onder het zadel beleren. Op dit moment was ze al ruim een half jaar drachtig.

De reden dat ik met vrij losse teugel rijd is omdat ze in het begin best veel spanning vasthield en sterk in haar mond was. Ikzelf ben van mening dat als ik wil dat zíj loslaat, ik eerst los moet laten, en na de eerste tien minuutjes lijkt ze hier netjes van te gaan ontspannen. De keer hierna, tevens ook de laatste keer dat ik haar heb gereden, begon ze ook netjes nageeflijk te worden in draf.
Ik zal haar helaas nooit meer gaan rijden omdat ik nu niet meer op kamers zit voor mijn studie (en dus niet meer in die regio ben).
Waar ikzelf aan zou moeten werken:
- Contact houden
- Bovenlichaam meer naar achteren
- Benen stiller houden
- (specifiek op dit paard) evenwicht houden
Haar verbeterpuntjes:
- Scherper op beenhulpen
- Galop beter op beenhulp (of stemhulp. Hulp in het algemeen eigenlijk, haha)
Eerst maar eens wat foto's.
Manen goed? Oké dan!

Eerst lekker wat losdraven.

Bang voor de fotografe, haha.

Een keertje langs in stap dan maar...

Hier zakt ze wat terug qua tempo.

En toen even hand openen en been eraan...

Maar ja, dan komt die hals erop.

Eerste galopje in combinatie met foto's maken ging waardeloos - enge fotografe op de grond!

Yeeha, dan toch eindelijk een galopje!

Wat een bolle buik!!
(en ugh, ben niet zo goed in het uitzitten van haar reuzesprongen.. vandaar de iets 'krampachtige' houding)
En nog een portretje!

En dan het filmpje nog!
*schaam* Mijn houding! xD
En tot slot een charmante close up!

Zoals hiervoor al gezegd: Ik verzorg en rijd haar niet meer, dus rijtechnische tips wat betreft dit paard specifiek hoeven niet, maar jullie mogen natuurlijk wel mijn verbeterpunten aankaarten (graag zelfs!). Houd het vriendelijk, aub!

)