Op 21 april heb ik een springwedstrijd met mijn vorige verzorgpony. Gisteren heb ik daarom even geoefend. Helaas was er maar 1 hindernis aanwezig en kon ik dus geen parcoursje maken. Toch wil ik graag weten wat jullie ervan vinden. Tips zijn altijd welkom!
Zoals ik al zei probeer ik hem zo actief mogelijk op de hindernis aan te rijden.. Maar dat gaat gewoon heel lastig. Ik zal de volgende keer na de hindernis door galloperen, bedankt!
Ik vind je houding netjes, je tenen mag je nog wat meer naar binnen draaien en je zou tijdens de sprong nog wat meer mee mogen geven. Je handen dus iets meer richting de mond van je pony bewegen. ( niet helemaal uitsteken bedoel ik dan he )
ziet er goed uit! misschien zou je ietsjes meer mee mogen veren in de sprong. als je hem zo voorwaards mogelijk wil rijden moet je misschien spoortjes gebruiken? of je zweepje. qua houding misschien je rug iets holler maken. maar dat was het ook wel.
Een zweepje kan echt niet bij deze pony helaas.. En met spoortjes ben ik bang dat ik hem prik boven de sprong. Maar misschien ga ik het de volgende keer wel even proberen.
overgangen stap - draf en arbeidsdraf - middendraf en weer opvangen
kamille
Geplaatst: 30-03-13 16:32
Hij valt na de hindernis direct terug in draf en hij lijkt daar onregelmatig te lopen. Voordat je met hem gaat springen zou ik eerst zeker willen weten of hij niks mankeert. Een zeer been of andere klachten kan ook verklaren waarom hij niet vlot wil doorlopen. Longeer hem op het zachte en het harde, links en rechtsom in stap en draf en vraag of er mensen mee willen kijken die veel ervaring hebben.