Gisteren is Andrea (Snackie @Bokt) naar Winston gekomen om wat fotos te maken van het rijden! Winston gaat de laatste tijd zo enorm vooruit!
Winston is mijn verzorgpaard, ik doe hem nu sinds juli vorig jaar bijrijden. In het begin was hij slecht aan de hulpen, reageerde traag op been en rijden zonder een zweepje was niet mogelijk. Hij draafde simpelweg niet aan!
Ik heb tot november ongeveer gewoon zelf gereden. Lekker trainen en hem aan de hulpen maken, dat ging al steeds beter! In december of januari heb ik voor het eerst lessen genomen met Winston. De eerste les was gelijk al een sprong vooruit! Ik had eindelijk goede aanwijzingen en ik kon goed aan de slag. Ik heb helaas maar 2/3 lesjes gehad want mijn geld is weer op.
Stap en draf gaat eigenlijk al erg goed. In stap loopt hij al super, in draf is het allemaal nog wat moeilijker. Dat zijn kleine stukjes, maar wel stukjes die steeds langer worden. Galop is nog een groot aandachtspunt. Zodra ik aan galoppeer, gooit hij zijn hoofd omhoog en vind hij het erg moeilijk. Met veel geduld en geluk zakt hij iets, voor heel kort en daar ben ik al heel blij mee!
Nou genoeg gekletst, hierbij de fotos!

Losdraven. Dit is vooral veel overgangen rijden om hem lekker actief te krijgen. Dit was gisteren nogal lastig, hij was niet heel voorwaarts.

Hij zakt makkelijk in de hals, waar ik ook goed gebruik van maak.

Stukje oppakken in stap.

Draf

Halthouden is ook nog een aandachtspunt, meestal neemt hij nog kleine pasjes als ik wil halthouden.

Hier dan een typisch galopmoment. Ik probeer er te veel aan te rijden terwijl hij het gewoon nog heel lastig vind.

Galopje rechtsom. Ben wel heel tevreden over zijn achterbeen wat hij lekker onder de massa zet.

Inzet S in draf.

Knap paard

Hier heb ik dan mijn teugels te lang bij het aanspringen, ik zet dan mijn breed om dat te compenseren.

En lekker aan een lang teugeltje uitdraven!
Ik ben echt heel tevreden met hoe het nu gaat!
Ter vergelijking, een eerder topic met rijfotos:
[RT-HAW] Fjord Winston: We gaan vooruit!
We zijn na het rijden nog het bos in geweest voor boscrossfotos. En die zijn GOED gelukt

Ben benieuwd naar jullie tips/commentaar

Groetjes,
Marjolijn & Winston.