Ik weet niet of je ons nog herinnert, maar hier zijn we dan weer.
Styntje (uitgesproken als Stien, maar dan met een Y) en ik werden uitgenodigd samen met alle andere leerlingen van onze instructrice om deel te nemen aan een clinic met een extern jurylid van de VLP-WVUR (Vlaamse Liga Paardensport provincie west-vlaanderen). Dit jurylid jureert vooral de M3, M4 en M6 (voorbeeld van een M6 proef: http://www.vlp.be/userfiles/file/NIVEAU%203%20-%20M6.pdf).
Wij rijden momenteel op E7-niveau (niveau 0), vergelijkbaar met de B2 in Nederland dacht ik?
Styn is lange tijd terug ziek geweest (schuld van de dierenartsen, waarvoor ik jammer genoeg geen vergoeding voor terug krijg)en heeft van ongeveer januari tot eind februari een payé congé gehad. Nu pakken we het werk langzaamaan terug op, met een nieuw zadel, waardoor ze 20x beter loopt. Hiervoor reed ik met een Kieffer Wien DL Professional, nu met een Kentaur Artemis II.
Het vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1670959
Nog wat informatie over Styn
Naam: Styn ter Pruts
Geslacht: Merrie
Leeftijd: Net 4 jaar geworden en net iets langer dan een halfjaar onder het zadel, maar met grote pauzes tussen.
Afstamming: v. Armstrong E, m. Silke van het Pauwenhof
Ras: Haflinger
Mijn verbeterpunten
- Als ik stress heb, gaat mijn spanning door naar mijn schouders, armen en handen. Daardoor heb ik vaak een rare hand/polshouding.
Ik kreeg wel goede tips die ik zeker ga meepakken tijdens het trainen.
- Ik durf nogal eens mijn benen op te trekken zodat mijn beentjes op worstjes lijken :p
- Teugels mogen iets korter (dit kreeg ik ook als kritiekpunt)
- Ik zie mezelf de laatste tijd over de manenkam gaan. Ze mogen ook dichter bijeen en meer gedragen.
- Middenstap moet vlotter en meer voorwaarts in draf. Hier werken we aan, door nog conditieproblemen gaat ze als ze het moeilijk krijgt op de voorhand hangen. Dat is natuurlijk aan mij om het op te lossen.
De foto's
Net aangedraafd en losrijden. Hier valt ze duidelijk op de voorhand

Al minder van de voorhand, maar te gespannen in de hals en niet mooi over de rug.

Poging tot vierkant halthouden

Hier waren we net een paar sprongen galop aan het doen en ik kreeg net uitleg over het net iets meer afbuigen in de hoeken

Mooi achterbeengebruik, maar door dat ik zo gefocusd was om die hoek uit te rijden, te veel stelling willen aan nemen (te streng met de binnenhand dus)
Duidelijke kanteling van het hoofd

Probeersel

Luisteren en ondertussen lol met je "knol"

En dan trots belonen

Ik vond het wel super dat de jury eerst nogal afkerend op onze combinatie was ("Haflingers kunnen niets"). Maar iedereen, inclusief de vrouw van de jury
vond dat we een perfecte combinatie waren, waarbij de liefde vanaf straalt. "Die pony is haar leven".
Wat natuurlijk waar is
, al is Styn wel geen pony, maar paard
.Tips en kritiek welkom, maar houdt het netjes!

. Ik laat hem sowieso nog eens nakijken, dus ik doe zeker iets met je kritiekpunt.