Zonder hoofdstel aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonepooh1

Zonder hoofdstel aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:23

Heeeee Bokkers! :wave:

Dit zijn Mark & Ik :D
Afbeelding

Vandaag was het heerlijk weer! Lekker zonnetje en blauwe lucht! +:)+
Ondanks dat was het niet heel warm, 7 graden , maar na Mark rijden krijg je eht wel warm! :))

Ondanks dit HAW topic is, MEOT ik jullie even deze foto showen, Mark kan nu al tijdje het compliment, en eht gaat steeds beter! +:)+
Afbeelding

Goed, mark Is een onwijs lief paard dat héél snel gestrest is! :j
Hij vind al gauw dingen eng en zet zijn hals helemaal recht omhoog! ondanks dat is het een heeel stuk minder alsdat eht eerst was!
Daarom ben ik zó enorm blij dat hij lekker helemaal ontspannen was! :)
Met Galop heeft hij altijd met hoofdstel veel moeite om te ontspannen! Maar zonder hoofdstel ontspant hij in Galop al echt goed! +:)+

Laat ik maar zelf alvast wat puntjes geven op mijn houding! :+
* HAKKEN NAAR BENEDEN! :o
*recht zitten
*naar voren kijken

Over Mark mogen jullie lekker losbranden! Kom maar op met die tips! *\o/*
Ik ben van plan volledig over te snappen naar allen met neckrope of bitloos, Ik rij heel vaak emt Neckrope, maar vaak nadat ik hem al warm/los heb gereden.
Dit is dan dus ook de 2e x dat ik vanaf begin helemaal alleen met neckrope reed! <<)
We zijn dus ook niet 100% bezig met trainen, gewoon genieten van de vrijheid in het zonentje!

ALLE tips zijn welkom! We zullen er dan ook zéker eme gaan werken! :))
Hou het wel een beetje beleefd!

een lekker ontspannen drafje! <3
Afbeelding

Afbeelding

Hier van een drafje,
Afbeelding

naar halthouden! ( hij stond hier niet helemaal stil vandaar zn been omhoog!! )
Afbeelding

:D
Afbeelding

Een galopje
Afbeelding

Hier ontspande hij al lekekr! <3
Afbeelding

Genieten! <3
Afbeelding

heeerlijk ontspaanneen!
Afbeelding

en een galopje op de andere hand
Afbeelding

EN GAS! ( Zoals je hier ziet, dat snel gestrest, zet hij zn hoofd omhoog! hierna ontspande hij wel al weer! )
Afbeelding

Afbeelding

Schuimbekkie! :=
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle tips zijn welkom en word wat mee gedaan!

een Dikke smakkert van mij & Mark! <3
Afbeelding

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:56

Het ziet er ontspannen uit.
Ik vind dat je paard een mooie houding aanhoudt.
Het is HAW dus tips: probeer hakken uit te drukken.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:56

littlegun schreef:
Het ziet er ontspannen uit.
Ik vind dat je paard een mooie houding aanhoudt.
Het is HAW dus tips: probeer hakken uit te drukken.

Ja wordt hard aan gewerkt! heb er echt wel moeite mee haah! :o

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:58

Hoe leer je, je paard zoiets eigenlijk? ik zou dit ook heel graag met mijn bijrijd paard willen doen als ik hem weer fulltime ga rijden

edit: ziet er super goed uit, ga vooral zo door! +:)+ misschien wel even jophurs aandoen de volgende keer, als je met die vans door je beugels schiet en valt brr :\
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 13-03-13 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:58

O ja sorry.. HAW.. Dan wil ik je een tip geven: Zou eens overwegen om een neckrope aan te schaffen. Op die manier heb je een stiller contact en kun je ook met lichter/duidelijker contact rondsturen. Misschien een idee voor als je dit wilt gaan uitbouwen :)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:59

LiVetime schreef:
O ja sorry.. HAW.. Dan wil ik je een tip geven: Zou eens overwegen om een neckrope aan te schaffen. Op die manier heb je een stiller contact en kun je ook met lichter/duidelijker contact rondsturen. Misschien een idee voor als je dit wilt gaan uitbouwen :)

Ja daar ben ik voor aan het sparen! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:01

Lillian__ schreef:
Hoe leer je, je paard zoiets eigenlijk? ik zou dit ook heel graag met mijn bijrijd paard willen doen als ik hem weer fulltime ga rijden

Hier staat een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eJXhwl38_Zg
ik denk: gewoon veel oefenen en vertrouwen hebben in je paardje :) maar ik heb het zelf nooit gedaan, dus misschien luister je beter niet naar mij :')

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:03

Lillian__ schreef:

edit: ziet er super goed uit, ga vooral zo door! +:)+ misschien wel even jophurs aandoen de volgende keer, als je met die vans door je beugels schiet en valt brr :\

Vrtrouwen, OEFENEN OEFENEN OEFENEN OEFENEN! :+

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:11

sennag schreef:
Leuke foto's. Ik rij ook vaak zo. Is lekker zo rijden :D

ja het is echt genieten! :j

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:29

Ziet er super uit zo met zonder haslter of hoofdstel! Heerlijk ontspannen beeld geven jullie :D Alleen zou ik de volgende keer wel schoenen met hak aandoen, ik deed het ook nooit en toen heb ik 10 min. achter mijn paard gesleept omdat ik door me beugel schoot en viel...

LiVetime schreef:

Een neckrope is toch ook gewoon een rond touwtje? Of zie ik dat verkeerd?

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 20:31

arankeng schreef:
Ziet er super uit zo met zonder haslter of hoofdstel! Heerlijk ontspannen beeld geven jullie :D Alleen zou ik de volgende keer wel schoenen met hak aandoen, ik deed het ook nooit en toen heb ik 10 min. achter mijn paard gesleept omdat ik door me beugel schoot en viel...

LiVetime schreef:

Een neckrope is toch ook gewoon een rond touwtje? Of zie ik dat verkeerd?

ja, maar een neckrope is veel sterker! :)

Bonita_Bon

Re: Zonder hoofdstel aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:36

Probeer je bovenbenen lang te maken, ipv je teconcentreren op je hakken, als je je bovenbeen lang maakt kom je minder achterop je zadel te zitten en hoef je ook minder op je tenen te staan.
Mag ik vragen waarom je met dat schoeisel rijd? Behalve gevaarlijk ook niet praktisch als je snel je hakken optrekt...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:47

Lillian__ schreef:

Ik denk dat je dan het beste kan beginnen met hoofdstel en neckrope tegelijk en de teugels niet te gebruiken en alleen de neckrope. Dan bouw je vertrouwen op. Op een gegeven moment kun je het hoofdstel nog vervangen door een halster met teugels dat je ook niet gebruikt. Vervolgens niks om zijn hoofd en alleen de neckrope.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:55

Bonita_Bon schreef:
Probeer je bovenbenen lang te maken, ipv je teconcentreren op je hakken, als je je bovenbeen lang maakt kom je minder achterop je zadel te zitten en hoef je ook minder op je tenen te staan.
Mag ik vragen waarom je met dat schoeisel rijd? Behalve gevaarlijk ook niet praktisch als je snel je hakken optrekt...

Thnx ga dr mee werken!

Omdat mij jophurd compleet stuk zijn en ik feen laarzen ofd. Heb!
Zaterdag komen er nieuwe! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:13

Ik moet je helaas teleurstellen, ik zie geen ontspannen paard. Je paard houd erg de rug vast en hij heeft een gekke knik in de hals vlakbij de kaak. Maar dat laatste kan zijn bouw zijn.
Ik weet niet of het verstandig is om zo vaker te rijden, ik zou dat pas doen als het paard zijn rug loslaat en echt gaat ontspannen, nu drukt hij zijn onderhals erop en de rug helemaal weg en dat komt niet ten goede aan zijn lijf.

Dit is wel een wat ontspannen beeld, dit zou ik meer willen zien :)
Afbeelding
Succes :)

jSophiaF

Re: Zonder hoofdstel aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:24

Slotje ivm dubbel topic.