Even een korte uitleg: vorig jaar april heb ik Faye (Farewell III x Ferragamo) gekocht. Ze was drie en net zadelmak en was mijn eerste eigen paard. Helemaal door het dolle heen natuurlijk! Helaas: de eerste keer dat ik haar thuis wilde rijden ging het mis: ik viel eraf en brak mijn rug. Maar ik was zo weg van haar, dat ik d'r niet weg kon doen! Gelukkig boden de oude eigenaren aan haar een tijdje door te rijden, wat echt super was. Na 1,5 maand was er geen plek meer en moest ik wat anders verzinnen. Een vriendin bood aan haar tijdelijk te rijden en ook een paar keer uit te brengen op wedstrijd voor de ervaring (echt super lief! Ben haar enorm dankbaar!!). Begin december was ik zelf voldoende hersteld en had genoeg vertrouwen in mijn paard dat ik er zelf weer op ben gestapt. We hebben het heel langzaam opgebouwd: eerst mijn vriendin erop en daarna ik. Dit hebben we steeds verder uitgebreid tot ik haar helemaal zelf kon rijden! Valt niet mee om het vertrouwen helemaal terug te krijgen en soms is het nog erg spannend, maar gaat steeds beter!

Faye afgelopen zomer

De eerste keer erop...
Ondertussen ben ik twee keer gestart, wat nog erg spannend was! Ze is nog wat gevoelig voor andere paarden en reageert hier soms heftig op.
Hier het filmpje van mijn tweede wedstrijd vorige week zaterdag. Ik weet dat er nog genoeg te verbeteren valt, maar ben al erg blij dat we samen weer zo kunnen rijden!
Ik heb echt geen moment spijt gehad dat ik haar gehouden heb!!!

) Dus tempo een stuk terugrijden, zodat het verschil bij middendraf goed te zien is.