Nek naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paradepaard0

Nek naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 12:22

Sinds 2 weken hebben we een shetlander voor mijn dochter van bijna 8. Maar de shetlander trekt steeds zijn nek naar beneden, wat heel irritant is. Ik heb het gevoel dat hij dit doet omdat zij hem niet goed aan kan. Is er iets wat ik kan doen zodat hij zijn nek niet meer naar beneden kan doen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:27

laat hem eens rijden door iemand die meer ervaring heeft als je dochter, doet ie het dan nog? tuig en bit ok? dan zou ik even een da laten kijken of er niet iets mis is

Angela

Re: Nek naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:47

Is het niet zo dat je dochter de shetlander te lang met korte teugels aan het rijden is, en hij daarop protest geeft?

Het beste kun je een filmpje maken als ze aan het rijden zijn, dan is het beste te zien waardoor het komt :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:50

Hierboven zijn al redenen genoemd. Shetjes zijn enorm slim,ondeugend en sterk. Je dochtertje heeft les nodig en ze moet veel oefenen. Ik herken het wel....mijn dochter reed vroeger een shet, die al " dook" bij een grasspriet. Shetrijden.....enig, je leert vanzelf dat je moet doorzetten!

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:02

Het is idd een kenmerk van de combinatie shetlander en klein kind. Er is wel een hulpmiddel, wordt veel in Engeland gebruikt. Kijk maar eens op http://www.equimatch.nl naar de Leather Daisy Rein. Staat bij de hoofdstellen en bitten, dan de hulpteugels. Is een leren riem die op de manenkam ligt. Aan het kopstuk vastgezet en aan de voorkant van het zadel. Pony wordt zo belet om een snelle duik te nemen.

Succes.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:04

speurneusc schreef:
laat hem eens rijden door iemand die meer ervaring heeft als je dochter, doet ie het dan nog? tuig en bit ok? dan zou ik even een da laten kijken of er niet iets mis is

Ja laten we meteen een dierenarts bellen! :))

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:31

ff goed lezen!!!!! als er andere dingen aan de buitenkant al geprobeerd zijn en dat allemaal negatief uitpak kan het een probleem van binnen zijn!

niet de boel omdraaien, bij begin beginnen!!!! lynn_x

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:52

Tja je hebt zo van die ondeugende (sh)ettertjes :) Zo heb ik er ook gekend hoor. En die wisten maar al te goed bij wie ze het wel konden doen en bij wie zeker niet..
Probeer er inderdaad eerst iemand met beetje meer krachte (en ervaring) op te zetten en te kijken of de pony zich dan nog zo doet. Blijft hij volhouden, controleer dan de fysiek, het tuig, noem maar op.. is daar niets mis, dan heb je gewoon een erg koppig shetlandertje :)
Succes alvast!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:53

speurneusc schreef:
ff goed lezen!!!!! als er andere dingen aan de buitenkant al geprobeerd zijn en dat allemaal negatief uitpak kan het een probleem van binnen zijn!

niet de boel omdraaien, bij begin beginnen!!!! lynn_x

het spijt me :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:04

En wat doet ie als je longeert met je dochter erop, liefst zonder teugels (eventueel touw om hals om vast te houden, maar je kan ook zonder teugels te rijden)?