Dressuur training met Amber.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Dressuur training met Amber.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:46

Afbeelding
Vandaag hebben Amber en ik weer dressuurmatig getraint. Vanaf Januari zitten wij al in een dipje, komt mede doordat ik soms door omstandigheden tijdje niet kon rijden. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan. Gister erg fijn kunnen lessen en ook vandaag fijn kunnen trainen. Natuurlijk zijn er genoeg aandachtspunten, vandaar dit topic. Ik wil naar mijn eindexamen gaan starten, in juni dus. Amber is dus een Friese merrie van 8 jaar oud, bijna 9. Ik heb haar nu iets meer als een jaar. Toen ik haar kreeg kon ze enkel stap, draf, galop en dan alleen maar hard. :') Ik heb haar rustig opgepakt, maar vooral lekker plezier gemaakt en genoten. We hebben saampjes al veel leuke dingen meegemaakt, gelukkig.

Bij voorbaat wil ik zeggen dat ik een beperking aan mijn rechterarm heb, vandaar dat ik nog wel eens onrustige hand kan hebben. Daarnaast val ik soms te veel naar voren, komt ook mede doordat mijn arm korter is. Ik werk eraan, maar is voor mij dus wel een lastig punt. Daarnaast zit ik zelf dus ook vaak verkeerd gesteld. Ik heb dan ook dispensatie en heb een speciale teugel.

Verbeterpunten: Mijn houding, dus niet teveel naar voren vallen. Daarnaast 'schrok' ik toch wel van mijn onrustige been en mijn uitstekende tenen :') Beter opletten! Amber heeft moeite met stelling en buiging, dit is wel al enorm verbeterd. Ze komt weleens te diep, echter is Amber heel erg geneigd om zich voor los te 'maken' waardoor ik geen contact heb met het bit. Vandaag bleef ze erg fijn in contact lopen, dus was daar al lang erg blij om. Verder gewoon nog meer ontspanning, lengtebuiging, meer verruimen ipv versnellen en overgang draf, galop. Deze vind ze nog erg lastig.

Nu ben ik natuurlijk maar een leek en ben dus erg benieuwd naar jullie mening! Vinden jullie het B waardig? Ik hoop namelijk dus in juni te starten (:

Hier dan het filmpje, let niet op het liedje heb maar wat aangeklikt haha.

Nou brand maar los! Maar wees wel een beetje lief voor ons, we doen ons best. :D

xWildrose

Re: Dressuur training met Amber.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:52

406 keer bekeken, maar geen reactie. Niemand die ons kan helpen etc Ik leer graag dingen bij en ben benieuwd wat andere er van vinden ;$

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:54

Ik vind het er heel netjes uit zien, misschien is je pony soms iets te diep maar verder vind ik dat je prima B kan starten :j
Je zit er netjes op hoor!!

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:03

Hoi,

Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien! :j Zeker B-waardig! :j Alleen vind ik dat ze af en toe wat te diep loopt wat je idd zelf ook al aangeeft, maar ze loopt lekker actief door :) Verder vind ik dat je je handen dichter bij elkaar moet doen en meer dragen, en idd je voeten een beetje, maar verder ziet het er netjes uit hoor! Ga zo door zou ik zeggen! :j

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:10

B- waardig? Ja hoor! :j

t viel me wel op dat wanneer je weg galoppeert (0.25 ong) dat ze dan haar kont van de hoefslag afgooit. Dit zie ik geloof ik enkele keren. Probeer daar op te letten. Verder ziet t er netjes uit!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:12

Ik vind het ook zeker B waardig! Heb wel het idee dat ze rechtsom wat moeite heeft met inbuigen?
En mag iets meer lengtebuiging maar verder vind ik het netjes!

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:17

Gewoon lekker gaan starten met de wedstrijden zou ik zeggen!
Probeer veel tempowisselingen te rijden, komt ten goede aan wat je zegt niet versnellen maar verruimen ;) Succes!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:05

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij om te horen dat jullie denken dat we kunnen starten. (: (Sorry voor fouten zit op mob en krijg dat laatste zinnentje niet weg haha.
inge_romeo schreef:
B- waardig? Ja hoor! :j

t viel me wel op dat wanneer je weg galoppeert (0.25 ong) dat ze dan haar kont van de hoefslag afgooit. Dit zie ik geloof ik enkele keren. Probeer daar op te letten. Verder ziet t er netjes uit!

Ze vind het indd lastig om juist buigen in de galop en gooit daarom nog weleens haar kont naar binnen. Dit is vooral rechtsom. Rechts wilt ze nog weleens de hoeken afsnijden. Voor mij is dat best lastig te corriceren vanwege mijn beperking rechts. Gelukkig heeft ze verder wel een fijne galop, verder galoppeert ze namelijk vrij makkelijk. Het is puur de buiging etc.
MargjeBella schreef:
Hoi,

Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien! :j Zeker B-waardig! :j Alleen vind ik dat ze af en toe wat te diep loopt wat je idd zelf ook al aangeeft, maar ze loopt lekker actief door :) Verder vind ik dat je je
handen dichter bij elkaar moet doen en meer dragen, en idd je voeten een beetje, maar verder ziet het er netjes uit hoor! Ga zo door zou ik zeggen! :j

Amber heeft erg veel moeite gehad met contact, aan de voorkant gooide ze zich los waardoor ik helemaal niets in mijn hand had. Ze volgde wel steeds meer mijn hand, maar was daarna direct het contact weer kwijt. Nu had ik erg fijn contact en volgde ze mijn hand ook goed zonder zich los te maken. Nu dus de volgende stap is dus het minder diep komen. Door mijn berperking kan ik mijn niet in alle posities houden. Hoger dragen vind ik erg lastig en dichterbij elkaar lukt ook haast niet. Maar ik ben het met je eens dat het eigenlijk wel moet, net als mijn tenen hahha.

Splinterz schreef:
Ik vind het ook zeker B waardig! Heb wel het idee dat ze rechtsom wat moeite heeft met inbuigen?
En mag iets meer lengtebuiging maar verder vind ik het netjes!

De rechterkant is inderdaad haar moeilijk kant en ook de mijne. Ik ben geneigd om altijd links gesteld te zitten. Dus dat is ook niet bepaald bevordelijk, maar ik ben gewoon heel scheef. Het is is gelukkig al heel erg verbeterd dus ik heb goede hoop!

RyantJ schreef:
Gewoon lekker gaan starten met de wedstrijden zou ik zeggen!
Probeer veel tempowisselingen te rijden, komt ten goede aan wat je zegt niet versnellen maar verruimen ;) Succes!

Jaindd, ze wilt zich ook vaak opkroppen met verruimen omdat ze het lastig vind.

g kan ik mijn hand niet goed in bepaalde posities houden dus moet erg veel

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:28

Ziet er keurig uit! Zal alleen proberen de overgang draf galop wat soepeler te laten verlopen als je snapt wat ik bedoel! Dus iets meer rust erin proberen te houden! Voorderest is het echt B waardig! Ziet er goed uit!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:28

Ik zou graag nog wat meer lengte in de hals willen zien. Ook zou je je handen wat meer mogen dragen. Nu lijkt het net alsof je haar naar beneden trekt.

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:28

Wauw, ziet er super netjes uit! Mag ik vragen wat voor beperking je hebt aan je rechterarm? Ik heb zelf erbse parese, en heb ook veel moeite met het stilhouden van mijn arm.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

ziet er netjes uit :) wat meer lengte in de hals maar het is zeker B waardig

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:23

B-Waardig is het zeker meid! Ziet er netjes uit. Ik vind je niet eens heel onrustig met je handen hoor. Je mag voor de mooi je rug nog iets holler maken en je schouders lekker ontspannen laten hangen. Verder loopt het paard mooi actief dus probeer dan ook rustig met je benen te blijven. :j Het tediep lopen vind ik mee vallen hoor, maar als ze dan wat dieper komt, probeer haar er dan gewoon rustig uit te rijden. Over deze combinatie ga ik me zeker geen zorgen maken! Succes! :)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:02

Ik word echt blij van jullie reacties, echt bedankt.

Ik ben het met jullie opmerkingen eens, de meeste had ik dan al zelfs aangegeven.. Ik heb zelf toevallig ook een erbse paraese aan mij rechterarm! Lengte in de hals moet inderdaad meer, maar dit zal altijd wel lastig punt blijven denk ik Maar als ik zie hoe ze zich eerst opkrulde en vast zetten, nou dan ben ik echt al blij met de verbetering. Bedankt voor de tips!