Vandaag hebben Amber en ik weer dressuurmatig getraint. Vanaf Januari zitten wij al in een dipje, komt mede doordat ik soms door omstandigheden tijdje niet kon rijden. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan. Gister erg fijn kunnen lessen en ook vandaag fijn kunnen trainen. Natuurlijk zijn er genoeg aandachtspunten, vandaar dit topic. Ik wil naar mijn eindexamen gaan starten, in juni dus. Amber is dus een Friese merrie van 8 jaar oud, bijna 9. Ik heb haar nu iets meer als een jaar. Toen ik haar kreeg kon ze enkel stap, draf, galop en dan alleen maar hard.
Ik heb haar rustig opgepakt, maar vooral lekker plezier gemaakt en genoten. We hebben saampjes al veel leuke dingen meegemaakt, gelukkig.Bij voorbaat wil ik zeggen dat ik een beperking aan mijn rechterarm heb, vandaar dat ik nog wel eens onrustige hand kan hebben. Daarnaast val ik soms te veel naar voren, komt ook mede doordat mijn arm korter is. Ik werk eraan, maar is voor mij dus wel een lastig punt. Daarnaast zit ik zelf dus ook vaak verkeerd gesteld. Ik heb dan ook dispensatie en heb een speciale teugel.
Verbeterpunten: Mijn houding, dus niet teveel naar voren vallen. Daarnaast 'schrok' ik toch wel van mijn onrustige been en mijn uitstekende tenen
Beter opletten! Amber heeft moeite met stelling en buiging, dit is wel al enorm verbeterd. Ze komt weleens te diep, echter is Amber heel erg geneigd om zich voor los te 'maken' waardoor ik geen contact heb met het bit. Vandaag bleef ze erg fijn in contact lopen, dus was daar al lang erg blij om. Verder gewoon nog meer ontspanning, lengtebuiging, meer verruimen ipv versnellen en overgang draf, galop. Deze vind ze nog erg lastig. Nu ben ik natuurlijk maar een leek en ben dus erg benieuwd naar jullie mening! Vinden jullie het B waardig? Ik hoop namelijk dus in juni te starten (:
Hier dan het filmpje, let niet op het liedje heb maar wat aangeklikt haha.
Nou brand maar los! Maar wees wel een beetje lief voor ons, we doen ons best.

Verder vind ik dat je je handen dichter bij elkaar moet doen en meer dragen, en idd je voeten een beetje, maar verder ziet het er netjes uit hoor! Ga zo door zou ik zeggen!
Succes!