Nouja eigenlijk hangt het van jou en je paard af maar ik zal wel een poging doen om wat ik met mijn paard vaak doe uit te leggen.
5 tot 10 minuten los stappen
5 minuten los draven
10 minuten overgangen en tempo wisselingen rijden om hem aan de hulpen te krijgen.
20 minuten oefeningen en galop (leg het later uit)
15 minuten hals strekken en uitstappen
Dit is ongeveer de standaard maar het is erg wisselend, het ligt aan de bui van mijn paard, evt wedstrijden binnen een paar dagen, etc.
En dan met name hoelang los stappen?
Ongeveer 5 minuten tot 10 minuten.
Wanneer in stap oppakken?
Ik draaf altijd eerst nog los voordat ik hem echt oppak.
Steeds van hand wisselen of langere stukken op dezelfde hand?
Veel van hand veranderen.
Veel figuren rijden? Welke?
Ik wissel vaak van hand, galoppeer tussendoor dus bouw dan ook niet direct me training af. figuren die ik vaak rij zijn: voltes (verschillende groottes), gebroken lijn, wijken, schouder binnenwaarts, bij A, C, B, en E afwenden, van hand veranderen (verschillende manieren), slangenvoltes, 8tjes, enzo.
Wanneer beginnen mt draf? Lange stukken of vele overgangen?
Na de stap, eerst 5 minuten lange stukken en daarna veel overgangen.
Draf steeds op dezelfde hand en dan wisselen of hoevaak wisselen jullie van hand?
Veel van hand veranderen. Gok rond de 15 keer.....
Ook weer veel figuren en welke?
Ja zoals eerder beantwoord.
Wanneer komt de galop aan de beurt? Ook weer op welke hand/figuren?
Die komt in de 20 min aan de beurt. Op beide handen. Figuren als voltes, slangevolte, van hand veranderen en wijken.
Na de galop de training afsluiten of afbouwen naar draf en dan stap en dan pas losstappen?
Nee ik ga daarna nog door met de training.
Hoe bouwen jullie de training af?
Ik laat me paard in draf ontspannen en hals strekken. Daarna stap halsstrekken en dan vrije stap.
Hoelang losstappen?
ongeveer 5 minuten, ligt aan hoe zwaar de training was.
Nouja ik weet niet of je hier wat aan hebt want zoals ik al eerder zei ligt het aan jou en je paard.