Sinds een paar weken ben ik samen met een vriendin begonnen met het beleren van Basco.
Al vrij snel zijn we opgestapt en hij pakte het allemaal super op.
Afgelopen Vrijdag ben ik alleen naar hem toe geweest, en besloot de stoute schoenen aan te trekken en gewoon op te stappen. (Er waren gewoon mensen op het erf). Hij is super braaf en ik merk steeds meer dat we elkaar erg zijn gaan vertrouwen. Daarom durfde ik het ook aan om op te stappen.
Ik had hem van te voren al gelongeerd.
Paspoortje van Basco:
30-05-2008 (dus hij wordt in mei 5)
Appaloosa
Zwart
+/- 1.62m
Een schat van een paard
Ik heb het gefilmd zodat ik zelf ook een beetje kon zien wat ik kan verbeteren.
Punten die ik er zelf al uit heb gepikt:
* ik kijk te veel naar beneden waardoor ik soms naar voren val. Dus ik moet rechtop zitten en naar voren kijken. (als ik dat doe merk ik dat hij ook stabieler gaat lopen, maar toch val ik steeds terug in het naar beneden kijken. Erg vervelend, maar ik werk er aan!)
* ik verlies nog erg vaak het contact met zijn mond omdat ik hem dan te graag 'voorzichtig' wil vragen. Maar uiteindelijk werkt dat dan voor hem in zijn nadeel. Het geeft hem met constant contact veel meer stabiliteit.
Basco is nog wat aarzelend soms, vaak in stap wil hij uit onwetendheid stoppen, maar dat is een kwestie van vaak doen en duidelijkheid geven. Dit is immers pas de tweede keer voor hem dat hij niet ook begeleid wordt door iemand die de longeerlijn in handen heeft.
In het verleden heeft hij ook al wel gelopen met mensen op zijn rug, maar dat is 2 jaar geleden, en hij is dat jaar daarna ontzettend ziek geweest, (we weten nog steeds niet wat hij had), dus voor hem was het toch allemaal weer even nieuw.
Ik denk wel dat hij het daardoor wat sneller allemaal weer oppakt).
Het filmpje:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en of jullie misschien nog tips hebben