een tijdje terug heeft een vriendin van mij foto's gemaakt tijdens het rijden, ik wil ze graag aan jullie laten zien.
Dit is de eerste keer dat ik een HAW topic open

Ik zal jullie eerst wat vertellen over mijn pony.
Naam: Grease
leeftijd: word dit jaar 13, datum onbekend
Geslacht: merrie
Ras: onbekend, net als ouders.
toen ik twaalf jaar oud was ging ik eens kijken bij de locale ponyclub, of er nog een pony was die ik mocht verzorgen. nou die was er, en dat was me er eentje, alle leskindjes waren bang voor grease geworden, grease deed haar hoofd tussen haar benen en bokte, tot dat alle kindertjes in het zand lagen. natuurlijk werd dat erg versterkt door roddelende moeders en dergelijke en was al snel iedereen bang van haar. (behalve natuurlijk de gevorderden, maar ze was bedoeld als beginnerspony) toen mocht ik haar verzorgen, eerst ging alles prima, maar toen ze me er een paar keer erg lelijk had afgebokt was ik ook angstig geworden, en ik had ook nog een mooi excuus om niet te hoeven rijden de hele winter, want de bak was bevroren. lekker wandelen, vertroetelen en dergelijke vond ik wel erg leuk! na een tijdje moest ik er toch weer op en ben ik een keer fijn geholpen door stal genootjes en ging het rijden weer redelijk goed, natuurlijk wel gewoon recreatief. echt dressuur matig rijden deed ik nog niet. al een tijdje was er een vermoeden dat het zadel niet goed lag (logisch ook met het bokken) maar er werd jammergenoeg niet echt actie ondernomen om een goed zadel te regelen, de zadelmaker had immers beweerd dat het zadel prima lag (terwijl die vroeger op een brede fjord lag

zo, ons levensverhaal tot nu toe!

nu over grease, lichamelijk. grease heeft best wel moeite met haar lijf, heel stijf en kort in haar achterhand. lang gelijnd en stijf... het gaat steeds beter maar we zijn er nog laaaaang niet! ook heeft ze een flinke onderhals ontwikkeld in de afgelopen drie jaar, die we nu weer weg aan het trainen zijn, maar dat heeft tijd nodig. eigenlijk ben ik momenteel heel blij hoe het gaat met rijden, ze loopt erg ontspannen, nog wel veel op te voorhand en wil nog wel achter de teugel duiken, maarja... kan niet allemaal in een keer! (en al helemaal niet meteen perfect) dus we doen het rustig aan! ik heb nu een keer in de maand dressuur cursus bij mn instructrice (gediplomeerd met licentie bij de KNHS) eerst had ik eens in de twee weken les, maar bij mij op stal was er een gedoe met les komen geven van buitenaf, dus dan maar zo, van een hele dag les (theorie en praktijk) leer je eigenlijk ook veel meer! we zijn nu bezig met de onderste legionen van het skala der ausbildung, dus takt, losgelatenheid (souplesse, ontspanning) mijn instructrice geeft ook les vanuit de anatomie van t paard en mezelf, en als ze mij corrigeert in mijn houding, merk ik ook vaak dat grease meteen beter loopt, dat vind ik wel erg grappig, ook fijn omdat je meteen resultaat merkt aan wat je van jezelf verbeterd. ik ben heel erg tevreden met mn instructrice, ze heeft erg fijn les! ik rijd ook al sinds dat ik 10 jaar ben bij haar.
Ik moet zelf erg op letten dat ik mijn hakken uit blijf drukken, en mijn tenen niet afsteek naar buiten. en ik mag mijn knieeen beter tegen het zadel houden. verder mag ik als grease fijn loopt mijn borst meer openen. en ik moet proberen haar meer actief te krijgen in haar achterhand, snelheid omzetten in activiteit, maar dat is echt veel lastiger gezegt dan gedaan, en daar ervaar ik ook nog wel moeite mee

ook doe ik vaak wel eens wat rek en strek oefeningen (hoofd links/rechts vragen) en achterbenen naar voor en achter ''rekken''
Zo, nu tijd voor de foto's, ik sta open voor commentaar, graag zelfs! anders zou ik hier geen topic openen

1.

deze foto ben ik nog eigenlijk het minst tevreden over, hier lijkt ze meer in een ''krulletje'' te lopen.
2.

3.

4.

5.

halsspier is mooi zichtbaar

6.

7.

dit vind ik ook wel een fijn beeld

8.

pasje uitstrekken, verruimen.
9.

Ze vond de camera eng

10.

geen spectaculair beeld, maar ik vond haar achterbeen mooi hier, en ze loopt niet zo ver achter de loodlijn, wat ze voorheen altijd erg deed.
11.

de andere galop foto's loopt ze weer wat verder achter de teugel, vind ik lastig te corrigeren, vooral in de galop..
12.

13.

dit vind ik persoonlijk wel een fijn beeld

14.

15.

Grease bedankt ook voor het kijken

Bedankt voor het kijken en respect als je het allemaal gelezen hebt

En ik zou het waarderen als jullie zouden willen reageren

Groetjes,
Frederieke & Grease