Estival 3 jarige KWPN'er at work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Estival 3 jarige KWPN'er at work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 16:31

Estival is mijn verzorgpaard, en heb er nu 5 keer op gereden. Elke keer gaat het weer beter, maar binnenkort wel met lessen starten. Nageeflijkheid is nog niet constant en de overgangen terug in tempo zijn nog lastig.Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oei wat zit ik in de galop ver naar voren. :o
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eigen punten zijn mijn handen meer rechtop en teugels korter en een betere zit ontwikkelen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:41

Het lijkt of hij soms wel eens gaat hangen, erg normaal voor een jonkie. Dan kan je twee dingen doen, of elke keer je paard "omhoog tikken" met je teugels. Hier ben ik persoonlijk geen fan van. Of je kan gewoon je teugels losgooien (wat ik altijd doe bij mijn jonge merrie) en ze gewoon op hun eigen benen laten lopen en als ze dan struikelen, wat zeker zal gebeuren, gewoon zorgen dat je goed stevig zit. Desnoods beugels een gaatje langer of korter, wat je zelf het beste vind. Dan leren ze dat als ze gaan hangen op het bit ze er zelf totaal geen voordeel uithalen, het heeft bij mijn paard een maand of twee geduurd op deze manier. Uiteraard hangt ze nu nog steeds een beetje met momenten, maar dat is bij wel meer paarden :) Heel veel succes en plezier nog met je verzorgpaard!

amydebbes

Re: Estival 3 jarige KWPN'er at work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:33

Leuke paardje!
Ziet er goed uit, alleen inderdaad je zit (wat je zelf ook al zegt) meer op je kont gaan zitten (op foto 4 zit je goed) en op foto 5 duik je weer met je bovenlichaam naar voren. Zelf heb ik er ook een tijdje last van gehad, bij mij werkte het om echt te voelen dat je op "je kont" zit of te denken dat er iemand elke keer je met een touwtje aan je cap naar achteren trekt. Succes!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:00

Zo, dat ziet er netjes uit voor zo'n jonge combinatie! Het ziet er ontspannen uit, je paardje is alert. Verder sluit ik me aan bij de voorgaande bijdrages (iets actiever, meer op je kont) en wil ik je attent maken op je holle rug. Maak je rug bol, dan ga je ook beter op je kont zitten. Je benen zullen dan (hopelijk) ook een fractie naar achteren gaan, waardoor je een meer stabiele zit zult krijgen. Veel plezier met elkaar.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:20

Bedankt voor jullie tips. Ik ze hangt niet in de draf, maar ik de galop heeft ze wel veel ruimte nodig heb ik het idee, daar zijn mijn teugels ook wel erg lang. Zal een keer meer lange teugels galopperen. Ik moet idd meer op mijn kont zitten. Rug bol maken en een denkbeeldig touwtje trekken neem ik mee. :)

Lotte86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:59

Leuk paard zeg! Probeer soms de teugels wat korter te maken. Dan kun je je hand mooi neerzetten en heb je er iets meer gevoel in.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:24

Leuk beestje, hoe oud is ie? Heeft ie al wedstrijden gelopen?

Idd te lange teugels en houding ben ik met je eens. Hij lijkt wat rennerig in galop, veel tempo wisselingen rijden, dat ie beter onder je blijft.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 18:19

Thx ze is 3 dus nog geen wedstrijden gereden.Ja ze was inderdaad wel rennerig, normaal gaat de galop iets rustiger. Overgangen terug in tempo is nog lastig omdat ze dan makkelijk terug valt in draf. Nog tips daarvoor?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:22

ziet er lekker uit voor een jonkie, vind zelf dat je nog niet teveel aan dat hoofd moet gaan zitten, vooral omdat je zegt dat hij de overgangen nog niet helemaal soepel heeft. eerst op zichzelf laten lopen, en vaak zie je als de overgangen soepeler worden dat de nageeflijkheid daarbij zelf al komt.

ukkielover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:55

leuk hoor dat je essie verzorgt!
ik ken der ook heb op de vorige stal gestaan! dus heb er vaak zien rijden!
super lief paard!
veel plezier ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:38

Leuk paard en ziet er al goed uit voor een 3 jarige!
Ze treed mooi onder met de achterhand maar ze is nog wel iets overbouwd klopt dat?

De rest vd tips zijn al gegeven al vind ik niet dat je de teugels korter moet doen, ti's nog een jong paard.
Net als met de overgangen, neem je tijd, komt vanzelf wel goed, veel tempo wisselingen maken.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 17:41

Bedankt voor jullie reacties. Wat leuk ukkielover, hoop dat ze niet heel vaak bereden is toen aangezien ze nog zo jong is. ;) Hoe liep ze toen?

Ik heb van de week privéles gehad, veel informatie gehad. Ze is rechtsgebogen en wat tips gehad om ook aan de linkerkant te werken.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:23

geen zorgen over die naar-voren houding, beestje is nog jong, is juist goed voro de galop :) je rijdt 'm best netjes hoor, enkel je handen voro het zadel en bij elkaar houden, tis geen vrachtwgen moet je maar steeds denken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:43

Ik ken haar ook. Ze is altijd netjes bereden. Is zadelmak gemaakt toen ze 3 was, ze is nu namelijk 4.

Ziet er netjes uit. Veel plezier met haar!! Het is een uper leuk paard!!!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:27

Nee dat klopt niet ze wordt in mei pas vier. Bedankt voor alle leuke reacties weer!! :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:40

dan is ze dus 4. Op 1 januari tellen alle paarden uit 2009 4 :o

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 12:06

Ja is dat zo? Ah ik wist niet dat er zo bij paarden geteld wordt. :)

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:01

Heleennn schreef:
Het lijkt of hij soms wel eens gaat hangen, erg normaal voor een jonkie. Dan kan je twee dingen doen, of elke keer je paard "omhoog tikken" met je teugels. Hier ben ik persoonlijk geen fan van. Of je kan gewoon je teugels losgooien (wat ik altijd doe bij mijn jonge merrie) en ze gewoon op hun eigen benen laten lopen en als ze dan struikelen, wat zeker zal gebeuren, gewoon zorgen dat je goed stevig zit. Desnoods beugels een gaatje langer of korter, wat je zelf het beste vind. Dan leren ze dat als ze gaan hangen op het bit ze er zelf totaal geen voordeel uithalen, het heeft bij mijn paard een maand of twee geduurd op deze manier. Uiteraard hangt ze nu nog steeds een beetje met momenten, maar dat is bij wel meer paarden :) Heel veel succes en plezier nog met je verzorgpaard!

Je paard omhoog tikken met je teugels? Sorry, maar van wie heb je dat geleerd?
En wat wil je hier mee bereiken? Dan zou je paard in een bepaalde houding gaan lopen omdat hij anders een tik in zijn mond krijgt, dit heeft toch niks met ontspanning te maken?
Dit paard is vier jaar.. Laat hem lekker hangen, dat is altijd nog beter dan dat je paard achter de teugel loopt.
Zorg dat je veel overgangen rijdt, dat je het paard sterker maakt op het achterbeen.
Dan komt zijn hoofd/hals houding later wel.

saraponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:01

Je rijdt erg mooi , maar hier wat aandachts punten :
Bij foto 1 heb je je armen telang gestrekt.
Soms moet je het ga in je rug iets (heeeeeeel ietsjes) boller maken.
En voeten meer naar binnen!
Voor de rest rij je keurig!

ukkielover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:37

Avanti schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Wat leuk ukkielover, hoop dat ze niet heel vaak bereden is toen aangezien ze nog zo jong is. ;) Hoe liep ze toen?

Ik heb van de week privéles gehad, veel informatie gehad. Ze is rechtsgebogen en wat tips gehad om ook aan de linkerkant te werken.

jaa ze is altijd netjes gereden! super aardige en nette en rustige meid die haar deed ze helpt nu soms met mijn eigenwijze haflinger :) en dat gaat super!!

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:46

die moet duidelijk nog zijn evenwicht vinden en op eigen benen leren lopen, maar je rijdt wel heel vriendelijk zo te zien! Lekker veel kilometers maken en probeer de tempowisselingen puur op je zit en met je benen te maken.

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:27

Leuk paardje,