Oei wat zit ik in de galop ver naar voren.

Mijn eigen punten zijn mijn handen meer rechtop en teugels korter en een betere zit ontwikkelen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel veel succes en plezier nog met je verzorgpaard!
Hoe liep ze toen?
je rijdt 'm best netjes hoor, enkel je handen voro het zadel en bij elkaar houden, tis geen vrachtwgen moet je maar steeds denken.
Heleennn schreef:Het lijkt of hij soms wel eens gaat hangen, erg normaal voor een jonkie. Dan kan je twee dingen doen, of elke keer je paard "omhoog tikken" met je teugels. Hier ben ik persoonlijk geen fan van. Of je kan gewoon je teugels losgooien (wat ik altijd doe bij mijn jonge merrie) en ze gewoon op hun eigen benen laten lopen en als ze dan struikelen, wat zeker zal gebeuren, gewoon zorgen dat je goed stevig zit. Desnoods beugels een gaatje langer of korter, wat je zelf het beste vind. Dan leren ze dat als ze gaan hangen op het bit ze er zelf totaal geen voordeel uithalen, het heeft bij mijn paard een maand of twee geduurd op deze manier. Uiteraard hangt ze nu nog steeds een beetje met momenten, maar dat is bij wel meer paardenHeel veel succes en plezier nog met je verzorgpaard!
Avanti schreef:Bedankt voor jullie reacties. Wat leuk ukkielover, hoop dat ze niet heel vaak bereden is toen aangezien ze nog zo jong is.Hoe liep ze toen?
Ik heb van de week privéles gehad, veel informatie gehad. Ze is rechtsgebogen en wat tips gehad om ook aan de linkerkant te werken.
en dat gaat super!!