Naam: Josje (hoewel dat niet haar echte naam is, maar haar boktnaam)
Leeftijd: 14
Ras: Franse Draver
Niveau: We hebben 1 sneu winstpuntje in de B, door dat ene officiële wedstrijdje dat we hebben gedaan, voordat ik een jaar lang stopte met haar te rijden (ik stopte met haar verzorgen en kocht haar een jaar later zelf)

Ze is een draver, veel verwacht ik niet van haar en veel vraag ik ook niet van haar. Zeker nu niet. Heel de winter weinig gereden en alleen maar buitenritjes. Dit is de 4de keer in een paar dagen tijd dat ik weer iets vraag.. En veel is het niet. Enige wat we doen is voltes rijden op het grasveld. Toch heeft ze er wel moeite mee, want ze is zo stijf als een plank. Plus, er zit geen Ankie op.. En ik doe toch iets te weinig. Teugels natuurlijk weer veel te lang, iets waar ik een handje van heb, omdat ik het al snel 'zielugh' vind haar korter te pakken. Gevolg met die lange teugels is dat ik mijn handen heerlijk laag heb.. En dan heb ik ook nog eens een stoelzit.
Maar goed, genoeg, ehh, negativiteit, ondanks dat is het rijden leuk. Ik heb ook geen doel om te halen. Maar ik wil haar wel gewoon zo correct mogelijk rijden. Dat ik haar tenminste niet in de weg zit. Tips etc zijn dus hartstikke welkom. Maar houd het netjes. Zoals ik al zei, het is en blijft een draver en ik ben in principe gewoon een recreatie/beginnende ruiter.
Geen foto's. Filmpjes. De filmpjes zijn zo rond de 1 minuut. Je hoeft ze niet allemaal af te kijken hoor, zoveel gebeurt er toch niet in

Even rustig met lange teugel instappen
Met lange teugel beetje indraven. Veel te lang eigenlijk, maar goed.
In mijn hoofd lekker opgepakt en teugels een stuk korter.. Maar ze blijven ellendig lang zie ik terug op de filmpjes.
Linkergalop. Blijft altijd een heikelpunt. Ontzettend vlak, plus ze heeft er moeite mee. Rechtuit, rechtaan kan ze prima. Kop in de lucht en scheuren maar. Vind ze geweldig! Maar als ze wat in tempo moet minderen, dan word het een stuk lastiger.
Rechtergalop. Is haar moeilijke kant.
En nog een drafje
Daarna hals even laten strekken in draf en stap en toen uitstappen, maar daar heb ik geen filmpjes van.
Wees lief