Ik wist niet zo goed in welke forum ik moest met mijn vraag, dus ik hoop dat ik juist ben. Ik ben een meisje van 15 , heb 5 jaar rijervaring en heb sinds 2 jaar ongeveer een eigen paardje (foto'tje zet ik hieronder). Het gaat allemaal heel goed enzo, geen complicatie's of problemen, alleen één dingetje. Door een nare val en het onrespectvol gedrag van mijn instructeur op de manege, hij pakte mijn angst niet aan, zit ik een beetje dat ik mijn pony moeilijk te vertrouwen vind. Ik ben sneller bang als andere, vind ik dood eng om zonder zadel te rijden en dergelijke. Het is een iets oudere pony (16 a 17 jaar) en het is trouwens een Haflinger. Meestal een lekker rustig beestje, maar soms zit er ook heel wat pit in. Geen probleem is dat hoor! Ik kan gewoon op hem rijden, maar ik zou liever een wat meer diepere band met haar willen, een echte vertrouwensband. Samen één team. Het klikte wel toen ik haar kocht, ze kwam zo ongeveer naar me toe (wat heel schattig is) maar echt vertrouwen .. Er is natuurlijk wel een band, maar het zou net een beetje meer moeten zijn. Heeft iemand tips, oefeningen, filmpjes, commentaar of dergelijke? Dan hoor ik het graag !
Je foto is niet te zien op deze manier.. En om een leuke en goede vertrouwensband te creëren met je paardje is grondwerk heel erg geschikt. Even op google kijken daar is veel informatie daarover te vinden..
Probeer vrijheidsdressuur. Beentje op comando optillen. Ik heb sinds kort ook een haflinger. Ik ben voordat ik ben gaan rijden, eerst een goede band gaan opbouwen. Ik heb mijn paardje dan ook niet voor het rijden. Elke keer als mijn pony word losgegooid of ik haar uit de wei haal, steek ik mijn hand naar voor, en dat betekend dat ze naar me toe moet komen. Ze komt bijna altijd keurig op me af gedraafd. Ze kan ook op comando achter uit, en voetje optillen. Als je wilt weten hoe ik het allemaal heb gedaan, stuur me maar een PB. Ik wil je graag helpen!
GuusjeBloks
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-13 07:42
Oké, ik ga zeker beginnen met grondwerk & mijn vrijheidsdressuur, nog iemand tips??