Sjerke (KWPN x Tinker) voor het eerst HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Sjerke (KWPN x Tinker) voor het eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 17:51

Hallo allemaal !

Bij mij op stal staat een ontzettend leuke kruising. Een beetje info

naam: Sjerke
hoogte: 1.60
Leeftijd: word 8 ?
Kwpn (opa is Samber) x Tinker

Sjerke is het paard van LisaSjerke @ bokt. Dit is de 3de keer dat ik op hem rijd. Ik vind hem erg fijn om te rijden maar ik merk wel dat ik tegen wat puntjes aan loop. De galop is voor mij echt het moeilijkste. Ik heb zelf een pony met een 'hobbel' galopje wat heel lekker zit. Sjerke daarintegen heeft een super krachtige galop die ik heel moeilijk uit kan zitten. Graag tips, maar houd het lief. Dit is pas de 3de keer dat ik hem rijd.

iets waar ik zelf ook op moet letten is mijn benen niet zo af te steken. Maar misschien moet ik mijn beugels daarvoor gewoon een gaatje korter doen. Ook moet ik mijn armen meer bij me houden

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
nog een keer draf

Afbeelding
Iets teveel de neus eruit. Ik mag mijn armen meer bij me houden

Afbeelding
Inzet volte

Afbeelding
Op de volte zelf.. en weer ! die stomme armen

tips zijn altijd welkom :D maar nogmaals.. houd het een beetje lief !

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Sjerke (KWPN x Tinker) voor het eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:22

Ik heb het gevoel dat je ontzettend veel in je handen hebt. Hangt 'ie heel erg? Of vind jij het gewoon moeilijk om te ontspannen?

Wat betreft armen bij je houden; ik vind de plaatsing van je armen zo goed, alleen moet er echt losgelaten worden

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:24

nadja15 schreef:
Ik heb het gevoel dat je ontzettend veel in je handen hebt. Hangt 'ie heel erg? Of vind jij het gewoon moeilijk om te ontspannen?

Wat betreft armen bij je houden; ik vind de plaatsing van je armen zo goed, alleen moet er echt losgelaten worden

Het klopt dat hij af en toe hangt in het bit maar het vertekend misschien een beetje op de foto's.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:39

Ik denk niet dat je je beugels korter moet doen om je benen niet af te steken.
Ik vind het er netjes uit zien, ben het eens met M_hartje_M :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 19:47

Ja beugels mogen idd korter! Zal ik de volgende keer doen :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:55

ik vind je beugels goed zo! Em je armen... ja valt ook wel mee hoor. Ik zie er niet zoveel geks aan. Het enige datje wat meer mag ontspannen in je armen.
Gaat hij hangen, geef dan been.
Succes verder!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 20:00

Oke ik ga eraan werken ! Ik mag hem nu wat vaker gaan rijden :) dat ligt een beetje aan mn tijd want mn eigen paardje staat wel voorop !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:09

Nette beenhouding, beugels zeker niet korter doen hoor! Wel vind ik je hele bovenlijf gespannen. Handen zou ik iets meer naar je toe brengen en laat je armen wat meer hangen, zeker niet verder naar achteren zitten. Naar mijn idee heb je ook teveel gewicht in je handen, open je handen en als je teugels wegglijden heb je teveel druk. Daarnaast heb je de neiging om tegen de beweging in te gaan, en ja dat is moeilijk om dat af te leren. Dan moet je daar echt bewust mee bezig zijn en elke keer jezelf corrigeren. Zorg ervoor dat je buitenhand niet achter je binnenhand komt te staan en zorg ervoor dat ie buigt in een volte en ga zelf dan ook op je binnenzitbeenknobbel zitten en doe je buitenschouder wat naar voor en je binnenschouder wat naar achteren, wat je op de laatste foto netjes doet. Alleen moet je dan wel rechtop blijven zitten ondanks dat je wat meer gewicht op de binnenkant hebt. Maar vooral: Ontspan. En als hij door je heen dendert, wees maar eens duidelijk: ho is ho, en hangen niet toestaan. Succes, jullie zijn een mooie combinatie!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 20:28

saskiakefie schreef:
Nette beenhouding, beugels zeker niet korter doen hoor! Wel vind ik je hele bovenlijf gespannen. Handen zou ik iets meer naar je toe brengen en laat je armen wat meer hangen, zeker niet verder naar achteren zitten. Naar mijn idee heb je ook teveel gewicht in je handen, open je handen en als je teugels wegglijden heb je teveel druk. Daarnaast heb je de neiging om tegen de beweging in te gaan, en ja dat is moeilijk om dat af te leren. Dan moet je daar echt bewust mee bezig zijn en elke keer jezelf corrigeren. Zorg ervoor dat je buitenhand niet achter je binnenhand komt te staan en zorg ervoor dat ie buigt in een volte en ga zelf dan ook op je binnenzitbeenknobbel zitten en doe je buitenschouder wat naar voor en je binnenschouder wat naar achteren, wat je op de laatste foto netjes doet. Alleen moet je dan wel rechtop blijven zitten ondanks dat je wat meer gewicht op de binnenkant hebt. Maar vooral: Ontspan. En als hij door je heen dendert, wees maar eens duidelijk: ho is ho, en hangen niet toestaan. Succes, jullie zijn een mooie combinatie!

Bedankt voor de ontzettend handige tips daar kan ik echt wat mee ! Ga er deze week zeker op letten :)

Hij is helaas niet van mij maar nu dat ik hem toch vaker mag rijden en hij bij mij op stal staat zullen er vast vaker foto's komen !

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:52

Wat een leuk paardje! Je beugels mogen wat mij betreft juist wel wat langer. Het lijkt dat je een beetje achter in het zadel zit. Als je knieën iets zakken zit je volgens mij nog veel fijner.
Verder probeer te ontspannen en je schouders te laten afhangen. Veel plezier alvast met jullie volgende ritje!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:38

Ik heb een filmpje op mijn telefoon ! Ik ga het proberen op mijn pc te zetten en dan op youtube zodat jullie het ook kunnen bekijken. het is wel maar kort maar misschien hebben jullie er wat aan !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:44

Oke ben benieuwd!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 23:05

Het is nu al erg laat ! Ik heb het filmpje op de pc maar moet er nog een stuk uitknippen omdat op het eind er erg veel met mn telefoon bewogen word en gepraat omdat mn vriendin niet door had dat ze aan het filmen was :') Ik zal hem er morgen op zetten ! eerst lekker nachtrust nemen