Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JCDJK schreef:Leuk dat je met de tips wat doet! Heb namelijk je andere topics ook gevold, haha!
Misschien je handen nog iets meer bij elkaar proberen te houden..
& je hebt mooi zitten knippen en plakken
JCDJK schreef:Leuk dat je met de tips wat doet! Heb namelijk je andere topics ook gevold, haha!
Misschien je handen nog iets meer bij elkaar proberen te houden..
kben ook wel nieuwsgierig hoe het nu met springen gaat (nieuwfilmpje?)
& je hebt mooi zitten knippen en plakken

Tempo is goed, maar probeer haar actief (en dat is niet harder) te maken en te houden. Is erg lastig, heb er zelf ook moeite mee.
Somebitch schreef:Zo daar ben ik weer.![]()
Ik zie niet echt dat je bezig bent met tempowisselingen, kan moment opname zijn natuurlijk omdat dit de enigste filmpjes zijn.
Wat ik zie is een paard wat in tempo best goed loopt, maar niet actief. Probeer daar wat meer aan te werken.Tempo is goed, maar probeer haar actief (en dat is niet harder) te maken en te houden. Is erg lastig, heb er zelf ook moeite mee.
![]()
Daarnaast lijkt het alsof je enkel op de grote volte rijdt. Probeer wat langere stukken rechtuit te lopen en daarnaast figuren te rijden en pasje wijken (indien jullie daar aan toe zijn) mee te nemen.
Ben wel jaloers op je wei, lag die van ons er maar zo droog bij.
Dat is best een belangrijk iets.

Somebitch schreef:Veel figuren rijden is meer voor het losmaken van je paard, door de buiging maak je je paard los waardoor je paard weer fijner te rijden is.Dat is best een belangrijk iets.
![]()
Actief maken, is lastig uit te leggen via internet tevens vind ik het ook lastig irl uitleggen omdat het eigenlijk iets is wat je moet gaan voelen. Je moet haar van voren gaan opvangen waardoor ze wat meer bijelkaar gereden gaat worden en dus de achterhand gaat ondertreden.
Hoe je dat doet zal in het begin nog maar minimaal zijn, je paard zal als deze het niet gewend is hier veel moeite mee hebben. Veel overgangen rijden, schijnovergangen bedoel ik voornamelijk. Rijdt een keer naar voren maar vooral terug, tot je bijna in stap zit, net voordat je in stap zit geef je been en ga je weer voorwaarts. Probeer dat stuk dat je dus bijna in stap zit wat meer op te hogen door been te geven en dat van voren op te vangen, ja lastig je moet het voelen. Misschien als je dit probeerd dat je het voelt ik hoop dat je het een beetje snapt, kan het niet echt duidelijker uitleggen.
Misschien iemand anders wel.
Probeer het maar eens sowieso is de schijnovergang van draf naar dus bijna stap een hele goede oefening.
ankehoix schreef:Jeetje wat balen is dat zeg!
Heb je er nu nog erg veel last van?
ankehoix schreef:Goh, dat is echt vervelend.
Nouja gelukkig tijdens het rijden niet, dat zou het wel nog een stuk minder maken.
korbakimmy8 schreef:ankehoix schreef:Goh, dat is echt vervelend.
Nouja gelukkig tijdens het rijden niet, dat zou het wel nog een stuk minder maken.
Zeket weten! is alleen vervelend dat ik daardoor voorover val. zou liever helemaal recht zitten haha. kan me beugels ook niet super lang doen. want dan ga ik staan in de beugels (moeitlijk uitleggen:p) maar had een dressuur zadel via mp gekocht, een dressuur zadel, maar ben opgelicht dus kan weer opnieiw beginnen met sparen..
korbakimmy8 schreef:Voor mensen die trouwens willen weten waarom ik vaak naar voren val:
(...)Eenmaal daar een paar oefeningen wisten ze al wat het was. Een tekorte psoas major spier. Dat ik een spier die van je ruggengraat door je heup loopt en stopt bij je bovenbeen. Die spier zorgt er voor dat je recht op kan zitten en je benen kan optillen. Heb verschillende oefeningen gehad en veel naar fysio geweest maar dit heeft niet mogen helpen. Ik loop dus ook door die spier naar voren en heb dat dus ook met paardrijden.