mijn pony niet voorwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurxgoldy

mijn pony niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 12:04

beste bokkers
Mijn pony is niet voorwaarts dus als ik 1x been geef en hij reageerd niet geef ik een tik
maar dan gaat hij onwijs hoog bokken.
wat kan ik hier aan doen?
Ik heb al met sporen geprobeerd, maar dan reageerd die wel maar even later stopt hij dan met lopen.

XxSasjuhh

Re: mijn pony niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:05

Als hij bokt, nog een tik :j

fleurxgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 12:06

ja dat doe ik ook , maar dan rent hij ervandoor en dan later dan reageerd hij weer niet en dan is het elke keer het zelfde verhaal.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:07

Laat hem lekker rennen gewoon op een volte zetten en proberen terug te nemen been geven geen reactie is een tik bokt hij weer nog een tik dan is het zo afgelopen.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:09

Levidepevi schreef:
Laat hem lekker rennen gewoon op een volte zetten en proberen terug te nemen been geven geen reactie is een tik bokt hij weer nog een tik dan is het zo afgelopen.

+1 :)

fleurxgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 12:09

oke bedankt voor de tip!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:10

Zeker niet met sporen proberen, bij het prikken moet je paard verzamelen, sneller gaan en verzamelen gaat niet tegelijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:58

Negeren en doorrijden, jij wilt je paard voorwaarts hebben dus laat maar lopen, zorg dat je hem daar ook niet in tegen houd. Dat is toch en veel gemaakte fout mensen willen het paard voorwaarts hebben, geven een tik maar geven geen ruimte aan het paard en dan krijg je protest. Je geeft dan tegenstrijdige hulpen. Dus geef hem dan overduidelijk ruimte zodat het paard ook snapt dat hij moet lopen, gaat hij er dan vandoor dat is niet erg je vraagt om het paard voorwaarts te gaan. Dan is het aan jouw om te zorgen dat je jouw hulpen op je paard afstemt en dus minder hard inkomt met de tik zodat hij er niet vandoor schiet.
Je wil dat je paard zo zacht mogelijk is en blijft op je hulpen als je paard er dus vandoor sprint nadat jij hem een tik geeft ben jij te hard geweest en moet jij je daarin aanpassen want je wil niet dat je paard pas reactie gaat geven op een harde tik.