Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je schrijft dat het al begint als je van het erf af gaat, zou het dan kunnen zijn dat jouw spanning daar al begint en niet pas bij een tractor of wat anders engs? Kun je bedenken waar je dan precies bang voor bent?
Ik merk inderdaad ook dat als ik iets eng vind ("O jee, een hond als hij daar maar niet van schrikt") dat mijn verzorgpony dan JUIST schrikt
Wat voor mij helpt is om mijn aandacht/blik een stuk verder te leggen dan het enge object. Dus er niet naar gaan kijken, maar kijk eens voor je uit, maar je blik breder. Kijk naar de bomen, het lekkere zonnetje etc etc
) aan trekkers te laten wennen. Ga eens na of je een keer een trekker op het erf/ in de bak kunt (laten) zetten en ga er dan eens aan de hand op af. Laat de pony snuffelen etc. Zo zul jij waarschijnlijk meer vertrouwen krijgen in het feit dat je pony er eigenlijk niet zo van ondersteboven is
en van muziek. Ik kan misschien zien of ik haar eerst in het weiland wat kan longeren, als dat niet te glad is.
."
Jammer!
Ik was zelf vanbinnen alsnog aardig gestressed, maar het ging prima voor de '1e' keer! Hopen dat het als ik het vaker doe het weer wat beter gaat langzaamaan. In ieder geval erg bedankt voor jullie tips, en meer tips zijn altijd welkom! 
gewoon door blijven oefenen op deze manier