Probleem met pony!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pownlover

Probleem met pony!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:40

Ik heb een pony'tje van 5 jaar oud waar ik al meer als 1 jaar actief op rij vroeger is hij verwaarloosd geweest maar daar is hij boven opgekomen ik heb problemen met zijn houding alleen het raren vroeger was dat het niet zeg aar in de zomer ga ik regelmatig met hem zwemmen want dat is beter voor zijn rug en nu heb ik dat een tijdje niet meer kunnen doen maar nu spant hij zijn rug heel strak aan zodra die aandraaft dan gooit hij zijn hoofd omhoog en heb ik geen conterole meer in stap en galop heeft hij dat niet en loopt hij nog aan de teugel ook wat moet ik doen? /3

Eva

Re: Probleem met pony!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:47

weet je of je zadel goed licht? daar kan het ook door komen

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:52

Het zou leuk zijn net iets meer aandacht te schenken aan het schrijven van een verstaanbare tekst, dit is heel erg verwaarloosde tekst.
Het gaan zwemmen met jouw paardje kan idd heel leuk zijn , maar dit is geen therapie, als jouw paardje ergens last van heeft dan zal dit niet verholpen worden door er even mee te gaan zwemmen.
Als jouw paardje zijn hoofd omhoog gooit bij het aandraven kan dit door heel veel oorzaken komen, dat kan ik niet beoordelen enkel door het lezen van jouw tekstje, het kan dus zijn dat jouw paardje een mankementje aan zijn rug en/of bespiering heeft, maar het kan ook jouw training zijn die dit in de hand heeft gewerkt.
Het kan echt niet zijn dat jouw paardje in stap en galop aan de teugel loopt en in draf dit niet kan, hier moet echt meer aan de hand zijn.

pownlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 23:09

Het zadel past goed dat is een voor hem opmaat gemaakt zadel. Dat zwemmen was in opdracht van de veearts. Voor de rest heeft de pony keuringen gelopen en heeft dus geen letsel of rug problemen. Maar ik dacht misschien kan het aan mij liggen ofzo

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:11

Hoe oud was die toen het zadel voor hem op maat is gemaakt?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:14

misschien kan het helpen om in plaats van hem aan de teugel te willen rijden juist lang en laag rijd of longeerd, dat is goed voor de ontspanning van de rug

pownlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 23:34

Hij was 5 toen hij hem kreeg hiervoor toen hij nog 4 was hadden we z'n pinokio zadeltje :p ja ik zal het is proberen maar dan niet met longeren want dat vind hij afschuwlijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:08

Ik zet een slotje op dit topic. Het topic is dubbel geplaatst.