Misschien hebben meer boktruiters hier last van:
Sinds 10 jaar ben ik weer begonnen met rijden en loop tegen een rijtechnisch problemen aan:
Ik trek mijn benen op! Vooral tijdens galop. Ik probeer mijn hakken zo veel mogelijk uit te drukken maar dit lukt niet altijd.
Daarbij draag ik van die rubberen laarzen die niet echt flexibel zijn, binnenkort ga ik jodphurs halen.
Het gevolg hiervan is: ik val van het paard tijdens galop! Het paard hoeft maar één wending te maken of ik lig er af. Een beetje gênant ; p, ook voor het paard dat meestal heel braaf is.
10 jaar geleden kon ik alles doen zonder zadel, springen, racen, alles. Nu lijkt het helemaal nergens meer op. Ik begin ook een beetje bang te worden
tijdens het rijden en begin het galopperen eng te vinden. Omdat ik dan nogal gespannen zit, heeft het paard de neiging om harder te gaan.
Eigenlijk gaan veel dingen best goed, zoals mondcontact, aan de teugel, het paard is goed aan het been.
Mijn vraag is: weten jullie oefeningen die ik kan doen om mijn zit te verbeteren?
Bedankt!

Hierbij ga je andere spieren gebruiken (bijv vanuit je scheenbeen) en druk je jezelf minder uit het zadel
.