In de goede galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dyoka

In de goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 23:06

Hallo,

als ik ga springen met mijn pony landt ze nooit op het goede been.
Ik ga naar de bepaalde kant leunen boven de sprong, hou mijn teugel er goed bij maar nog landt ze juist in de verkeerde galop, wat in parcours erg vervelend is.
Iemand tips?

Bellissima_

Re: In de goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:25

Leun op de andere kant :P

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 23:29

Haha klinkt leuk, maar dan zou ik in het parcours zelf ook op de andere kant moeten leunen om te wisselen...

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:42

Werk je ook met je beteugeling? Leun je alleen met je bovenlichaam of leg je ook echt druk op je beugel? Misschien proberen wat 'zwaarder' te leunen. (natuurlijk niet met 100 kilo je lichaam naar een kant gooien want dat lijkt meo ok niet tof)

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:48

Rij je veel dressuur? Want ook zonder sprong kan je dit oefenen.

Leg op x een balk neer (ac-lijn) en galoppeer een volte bij c, over x en dan linksom, een volte bij a, over x en dan rechtsom (een 8 rijden dus). Zo heb je geen sprong zodat je zelf uit balans raakt e.d.
Let vooral op stelling en buiging (maar houd buitenteugel er aan!) en dan bedoel ik niet alleen het hoofd wat opzij doen.

Verder moet je zelf ook naar de kant kijken/draaien die je op wil, doe dat eerst lekker overdreven (goed duidelijk zijn voor je pony).

Je kan ook eerst het omstellen in draf oefenen. Je pony moet eigenlijk een galopwissel onder de knie krijgen, dit is best lastig voor hem hoor!

het is maar een idee! Succes!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 17:14

Bellissima_ schreef:
Werk je ook met je beteugeling? Leun je alleen met je bovenlichaam of leg je ook echt druk op je beugel? Misschien proberen wat 'zwaarder' te leunen. (natuurlijk niet met 100 kilo je lichaam naar een kant gooien want dat lijkt meo ok niet tof)

Ja ik leun ook op mijn beugel inderdaad.
Ik heb het gevoel dat ik al overdreven ver naar de zijkant leun namelijk haha, maar waarschijnlijk dan nog niet genoeg?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 17:18

Teigetje008 schreef:
Rij je veel dressuur? Want ook zonder sprong kan je dit oefenen.

Leg op x een balk neer (ac-lijn) en galoppeer een volte bij c, over x en dan linksom, een volte bij a, over x en dan rechtsom (een 8 rijden dus). Zo heb je geen sprong zodat je zelf uit balans raakt e.d.
Let vooral op stelling en buiging (maar houd buitenteugel er aan!) en dan bedoel ik niet alleen het hoofd wat opzij doen.

Verder moet je zelf ook naar de kant kijken/draaien die je op wil, doe dat eerst lekker overdreven (goed duidelijk zijn voor je pony).

Je kan ook eerst het omstellen in draf oefenen. Je pony moet eigenlijk een galopwissel onder de knie krijgen, dit is best lastig voor hem hoor!

het is maar een idee! Succes!

Ja ik rijd eigenlijk altijd dressuur en in het bos, spring niet zo vaak.
Bedankt voor je tip, lijkt me een erg goede tip.
Helaas heb ik geen beschikking meer over een bak met hindernisbalken. :(
Ja ik heb al het gevoel dat ik heel overdreven naar één kant leun haha.
Ja het zou wel handig zijn om een galopswissel te kunnen inderdaad.
Heb op dit moment geen les, maar als het goed is ga ik binnenkort weer beginnen en ik zal eens vragen of we zoiets ook kunnen meenemen in de les.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:40

maar hoe oefen jij dan een parcour als je geen hindernisbalken hebt? doe je dan zo direct mee aan een wedstrijd?
Misschien kan je proberen recht over de sprong te springen, zodat ze in jouw stelling blijft?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 12:04

Madeliefje schreef:
maar hoe oefen jij dan een parcour als je geen hindernisbalken hebt? doe je dan zo direct mee aan een wedstrijd?
Misschien kan je proberen recht over de sprong te springen, zodat ze in jouw stelling blijft?

Nee ik rijd geen wedstrijden. :)
Ik rijd zo af en toe een oefenparcours.

Hoe bedoel je, recht over de sprong?