Paard staakt af en toe in stap en wil niet meer draven...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

552jennifer

Paard staakt af en toe in stap en wil niet meer draven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 16:14

Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit hier goed staat maar ik kan verder niks vinden en zit echt in de nesten!
Ik heb vorig jaar een paard gekocht die alles kan, echt alles. Z dressuur.
Alles ging goed en leren elkaar goed kennen en had priveles van de staleigenaar. Totdat ik bij iemand anders ging lessen omdat ik toch wat meer afwisseling en oefeningen wou doen. Maar sinds ik les heb gehad van haar, wil mijn paard niet meer vooruit, nog net stap.. maar geen draf meer en ook geen galop. Ik moest van haar Update (mn paard) dan ook zo hard laten draven en dus alleen maar meppen met de zweep, t was nooit hard genoeg. totdat de bulten erop stonden en dit is gewoon zielig! natuurlijk luisterde ik hier niet altijd naar want mama ik en de rest konden het ook niet aanzien.
Ik rijd m nu zonder sporen, zweep of wat dan ook. aan de longeerlijn doet ie alles, stap, draf, galop. Nu heeft ie eergister ineens weer goed gereden ze deed alles. maar vandaag en gister deed ze weer niks!
Weet iemand raad?!

Peppertree

Re: Paard staakt af en toe in stap en wil niet meer draven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:17

Wat zegt de staleigenaar?

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:21

osteo? misschien zit er wat vast? gezien je moest slaan en allemaal van dat soort dingen kan ik me voorstellen dat het rechtmaken van je paard tijdens het rijden er wat bij ingeschoten is? misschien zit ie goed vast in zijn rug.
Daar bij kan je proberen om lekker af te wisselen. de ene dag een buiten rit, dan springen een dagje alleen maar grondwerk, enz. veel afwisselen om het werk weer leuk voor hem te maken.
Ik hoop voor je dat je weg bent bij deze instructeur?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:22

Als het aan de instructie ligt, dan daar eerst maar eens meteen mee stoppen. En dan inderdaad eens aan de staleigenaar raad vragen. Deze lessen werkten kennelijk wel. Misschien heb je een filmpje? Zo is het namelijk niet te beoordelen waar het aan zou kunnen liggen. Dus andere raad kan ik je nu niet geven.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:26

Neem aan dat je met deze lessen stopt of al gestopt bent. Elk paard heeft een grens en ik denk dat jouw paard aangeeft tot hier en niet verder. Probeer terug te gaan naar toen het wel goed ging (les staleigenaar) en begin helemaal bij de basis. Rustig stappen en dan proberen rustig aan te draven. Laat paard maar even op zijn eigen tempo lopen als hij maar blijft lopen. Misschien kun je met hem naar het bos???? Even iets heel anders dan rondjes in de bak.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:32

Hou oud is je paard? Hoe lang heb je hem al? Komt hij dagelijks buiten? Hoevaak per week rijd je en hoelang? Doe je ook andere dingen dan alleen in de bak rondjes rijden, zoals longeren, grondwerk, wandelen etc?
Ik zou in ieder geval even stoppen bij je huidige instructrice en weer les/advies vragen aan de staleigenaar.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:34

Eerste gedachte: PIJN!
Een echte paardenarts laten komen en het paard goed na laten kijken!

552jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 00:05

Super bedankt voor jullie reactie. Even samengevoegt op alle reacties..
Ik ben zeker weg bij die instructrice, bah! En weer terug bij de oude(staleigenaar) zijzegt dat er weer rust
in zn hoofd moet komen. Ze is 11 jaar dus opzich niet oud. Ikk rijd 6 soms 7 dagen in de week met bijna elke dag komt ie wele
buiten en 2x ij de week zeker longeren. Ook veel wandelen enzo. Dus afwisseling heft ze al!
Binnekort komt er iemad die m waar ik m gekocht heb altijd reed en zij is heel netjes en rustig en zeker goed moet paarden.dus we gaan kijken hoe zij t kan veranderen!:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:00

Ik heb het topic even gesplitst, het oude topic kwam uit 2005 :-)