Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb ook een Torino, ook een vos, maar verder heel anders!
Succes! Debbie schreef:Wat leukIk heb ook een Torino, ook een vos, maar verder heel anders!
Die van mij is ook vrij smal maar is dan ook een stukje groter. (Zo rond de 1.77m).
Wordt deze zomer 7 en begint nu pas een beetje echt paard te worden, was nog erg lang een scharminkel.
Kwestie van geduld dus
Voor zover te zien op het filmpje vind ik het wel mee vallen hoe je er aan zit aan de voorkant.
Er mist gewoon nog wat ontspanning maar dat is nou eenmaal een heel moeilijk punt bij dit type paarden.
Het duurt misschien soms wat langer en is het even zoeken naar de voor jullie beste manier van rijden maar dan
komt het vast allemaal goed! Zijn leuke uitdagingen hoorSucces!
.
Debbie schreef:Aah heb dat topic niet voorbij zien komen.
Die van mij is ook vrij gevoelig in zijn mond. Rij hem nu met een happy mouth stangetje.
Cool in het hoofd.. tja.. Ik vertrouw hem voor de volle 100%. Ik ben niet zo'n buiten rijder, maar met hem durf ik overal te rijden. Hij vind wel veel dingen eng, maar heeft wel het vertrouwen in mij dat wanneer ik hem er langs stuur hij uiteindelijk ook wel gewoon gaat. Van bokken of steigeren heeft ie werkelijk nog nooit gehoord.
Daarentegen kan ie zich wel vreselijk aanstellen. Als we op wedstrijd zijn en hij vind de bak een beetje eng dan kan ik het vergeten.. Die spanning rij je er dan niet uit en dan krijg ik hem niet mooi van voren.
Wat zijn jou plannen met deze merrie?
Yamcha schreef:Zorg volgende keer iig dat je filmpje scherp is......
Ik persoonlijk vind het niks.
Je wilt een jong paard gaan inrijden, maar je kunt zelf imo niet zitten, waardoor je je paard uit balans haalt. En dus loopt ze over het tempo, schuin, en wat je wilt is dat je paard los en recht is.
Ik vind je toch wel erg streng met je handen, vind het niet een fijn beeld.
Ben het eens met de vorige posters.
Ik raad je echt aan om aan je zit te gaan werken, zodat je recht boven je paard kunt blijven, benen lang en los, op je billen zitten, en luchtig met je handen zijn. Jonge paarden zijn vaak zo sensibel dat je ze echt op je zit kunt rijden, maak er gebruik van, zou ik zeggen, houd je hulpen klein en subtiel.