tips zijn meer dan welkom, heb ik echt nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

tips zijn meer dan welkom, heb ik echt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:09

hee bokkers,

3 jaar geleden kreeg ik dan eindelijk mijn eigen pony, helemaal blij enzo, ik heb een 19 jarige merrie, die best koppig kan zijn, ik ben de enige die dr kan rijden, ze is super eenkennig, want ze kwam bij iemand weg, waar ze niet werd gereden, alleen maar op het land gegooid & 's avonds weer op stal, that's it!
maar nu wil ik graag tips voor mijn houding, als dat zou kunnen, want er zijn echt nog wel dingen die verbeterd kunnen worden, willen jullie aandachtig naar mijn foto's willen kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alvast bedankt,

NaomiJouke

Re: tips zijn meer dan welkom, heb ik echt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:10

leuke pony, ik heb niet echt tipss :$ (ja miss. bij de 3e foto je handen iets lager houden)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:11

Je houding is zo slecht toch niet?
Ik denk dat je vooral meer naar voor moet kijken, en genoeg je ellebogen plooien.
Veel succes!

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:13

wat bedoel je met plooien? naar voren kijken ga ik mee oefenen bedankt!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:15

zorgen dat ze een hoek maken, op de eerste twee foto's zijn ze nogal recht. Je zou moeten proberen om een rechte lijn te hebben van je elleboog naar je hand naar je teugel naar het bit, terwijl je ellebogen tegen je lichaam zijn.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:16

oke bedankt!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:20

Ik ben geen deskundige, maar ik weet wel dat ik altijd op mijn kop krijg als ik zo naar de oren van het paard kijk := Recht naarvoren kijken waar je naar toe gaat en niet naar de oortjes :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:25

Je zit een beetje in de stoelzit.
Kijk naar voren, zorg dat je ellebogen een rechte lijn vormen met de teugels.
Benen iets naar achteren, hakken naar beneden en tenen naar binnen.
De achterkant van je cap, je billen en je hak moeten een verticale lijn vormen.
Succes. Ziet er uit als een leuke pony! :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:27

Nu je het zegt, benen mogen iets naar achter :j

en Paris_: gelukkige verjaardag!

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:49

Bedankt allemaal, ik ga hiier mee oefenen!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:44

Hier zijn al een aantal dingen gezegd over je stoelzit, je kijkrichting en je benen etc.
Maar wat mij verder opvalt zijn je handen. Vooral op de eerste foto lijk je met je (piano)handen je pony echt naar beneden te willen werken. Dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Nageeflijkheid (naar beneden lopen) moet in mijn ogen voortkomen uit ontspanning, niet uit spanning. Om dat voor elkaar te krijgen zou ik oefenen met je pony om lekker aan het been te lopen, door veel overgangen te rijden en eventueel kun je dan zachtjes vragen of ze wat naar beneden wil komen. Maar werk van achter naar voren, dus niet eerst voor omlaagdrukken en vervolgens klemmen met je been om haar aan te drijven.
Nogmaals, dat is wat ik lijk te zien. Ik kan het mis hebben, maar evengoed heb je hier misschien wat aan.

Edit: deze pony doet me heel erg denken aan een pony waar ik eenmalig op gereden heb, ooit. Die was ook ontzettend koppig, moeilijk nageeflijk te krijgen en ook merrie. Ze heette Tirza.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 07:58

JonneN schreef:
Hier zijn al een aantal dingen gezegd over je stoelzit, je kijkrichting en je benen etc.
Maar wat mij verder opvalt zijn je handen. Vooral op de eerste foto lijk je met je (piano)handen je pony echt naar beneden te willen werken. Dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Nageeflijkheid (naar beneden lopen) moet in mijn ogen voortkomen uit ontspanning, niet uit spanning. Om dat voor elkaar te krijgen zou ik oefenen met je pony om lekker aan het been te lopen, door veel overgangen te rijden en eventueel kun je dan zachtjes vragen of ze wat naar beneden wil komen. Maar werk van achter naar voren, dus niet eerst voor omlaagdrukken en vervolgens klemmen met je been om haar aan te drijven.
Nogmaals, dat is wat ik lijk te zien. Ik kan het mis hebben, maar evengoed heb je hier misschien wat aan.

Edit: deze pony doet me heel erg denken aan een pony waar ik eenmalig op gereden heb, ooit. Die was ook ontzettend koppig, moeilijk nageeflijk te krijgen en ook merrie. Ze heette Tirza.

mijn pony heet mare.. tja mn stoelzit,kijkrichting,benen ga ik echt mee oefenen. ik probeerde op de 1e foto haar niet naar beneden te werken.. waar stond die pony dan, bedankt voor de tips ik ga hier lekker mee oefenen

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:20

@LianneBos: ze stond in Winterswijk

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 09:31

Daar komt mijne niet weg,

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:31

leuke combinatie!
tips:
rechtop zitten handen bij elkaar houden en recht op, hakken uitdrukken en zitten in het zadel!

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 19:35

Bedankt!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:17

Ik zal je eerst uit de droom helpen dat je de enige bent die er op kan rijden hoor.. dat klinkt toch bijne echt penny!!

Wat er word gezegd, je stoelzit, handen e.d. er moet wat aan gesleuteld worden, heb je ook les?

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:14

De meeste tips zijn hier al gezegd. Lekker veel overgangen gaan maken zodat ze lekker los word door haar lichaam. Ik weet niet of je les hebt maar dat zou een tip kunnen zijn. Iemand die op jou houding en die van de pony let en daarmee lekker verder gaan. Succes!

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:05

Ik ben echt geen penny, pony was helemaal niks gewend, alles moest overnieuw, dat gaat nu wel goed, nu wil ik haar ook aan andere mense. Laten wennen, vind ze best wel moeilijk, de angst neemt dan de grotere hand zegmaar,

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:48

leuk dat je je eigen hebt!
vind dat je naar voren moet kijken en niet naar beneden ( je paard loopt toch wel rechtdoor hihihi )
verder niks je huoding is prima
gewoon genieten houden komt later wel

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:58

Je zit netjes rechtop vanuit je rug, handen rechtop en proberen niet zo'n rare knik met je polsen te maken (ik ken het, heel vervelende gewoonte :+ ) En inderdaad vooruit kijken cq naar de richting waar je heen gaat.

Heb je verder les van iemand met je pony ? ( nog even over dat je paard door niemand gereden kan worden, er zijn maar weinig paarden waar daadwerkelijk "1 iemand" op kan rijden ;) dat ze het niet altijd even leuk vinden is 2,maar denk dat het niet verkeerd zou zijn om het te oefenen)
Leuk paardje, veel plezier samen en jullie komen er wel :)

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 06:52

ik ben nu al aan het oefenen of er ook iemand anders op kan, ja ik heb wel les!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:48

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.