JonneN schreef:Hier zijn al een aantal dingen gezegd over je stoelzit, je kijkrichting en je benen etc.
Maar wat mij verder opvalt zijn je handen. Vooral op de eerste foto lijk je met je (piano)handen je pony echt naar beneden te willen werken. Dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Nageeflijkheid (naar beneden lopen) moet in mijn ogen voortkomen uit ontspanning, niet uit spanning. Om dat voor elkaar te krijgen zou ik oefenen met je pony om lekker aan het been te lopen, door veel overgangen te rijden en eventueel kun je dan zachtjes vragen of ze wat naar beneden wil komen. Maar werk van achter naar voren, dus niet eerst voor omlaagdrukken en vervolgens klemmen met je been om haar aan te drijven.
Nogmaals, dat is wat ik lijk te zien. Ik kan het mis hebben, maar evengoed heb je hier misschien wat aan.
Edit: deze pony doet me heel erg denken aan een pony waar ik eenmalig op gereden heb, ooit. Die was ook ontzettend koppig, moeilijk nageeflijk te krijgen en ook merrie. Ze heette Tirza.
mijn pony heet mare.. tja mn stoelzit,kijkrichting,benen ga ik echt mee oefenen. ik probeerde op de 1e foto haar niet naar beneden te werken.. waar stond die pony dan, bedankt voor de tips ik ga hier lekker mee oefenen