Ik rij op de manege altijd op een dressuur pony die daar staat. Ik rij er al ongeveer 4 maand op en dat ging altijd heel goed, de pony let goed op en loopt heel goed aan de teugel. Maar halverwege de les moeten we altijd de hals even laten strekken, sinds ongeveer 2 weken terug pakt ze elke keer na het hals strekken het bit vast terwijl ze daarvoor nog zo goed liep. Mn instructeur zegt dat ik haar dr maar gewoon even doorheen moet trekken, dat werkt opzich wel maar ik kan bijvoorbeeld niet midden in een proef na het halsstrekken opeens in haar mond gaan trekken toch? Weet iemand hoe je dit oplost zonder te hard in de mond te moeten trekken?
Je instructeur legt het een beetje ongelukkig uit, wat hij bedoelt is waarschijnlijk contact maken met de mond. Als je been geeft en je maakt contact met de mond kan de pony weer nageeflijk worden.
Om je pony bij de les te houden tijdens het stappen met lange teugel moet je zorgen dat hij niet teveel inkakt. Dus wel vrij stappen, maar niet helemaal vakantie geven zeg maar
Lisa789
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 20:49
Is wel een goed idee! Dankjewel ik ga het morgen meteen proberen