Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
korbakimmy8 schreef:Nadeel is dat ik in een land moet rijden en geen bak heb dus als ze zo hard crost, en ik een volte moet maken ze wel eens uit kan glijden. Maar weet niet of dat ook echt gebeurt, nog niet gedaan
rw10 schreef:Een volte indraaien is inderdaad een goede oplossing, en wat je anders ook kan proberen, is om haar direct na de hindernis tot stilstaan proberen te brengen. Dat zal een hele lastige opgave worden als ze juist alleen maar harder wil, maar bij iemand die ik ken heeft dat ook geholpen. Zij zette dan een dubbelsprong neer, en tussen die twee sprongen moest het paard tot stilstand komen om vervolgens de volgende hindernis ook rustig te kunnen nemen zonder een grote aanloop.
Wellantdagen schreef:Heb je haar dressuur matig ook goed onder controle? zo nee, dan zal ik eerst dressuur matig verder werken aan de algehele controle en het tempo controle.
controle over het tempo is zo belangrijk bij het springen, ook het dressuur matig rijden tussen de hindernissen door is een belangrijke basis.
dus probeer ook tijdens je dressuur training bijvoorbeeld af en toe een sprongetje mee te nemen, en daarna gewoon weer verder rijden.
ik hoop dat je er wat aan hebt