Op mijn 20-jarige pony heb ik al enkele jaren niet gereden. Niet vanwege blessures oid, maar andere persoonlijke omstandigheden. Kan ik, en zo ja hoe, weer beginnen met rijden? Of kan ik dat beter niet meer doen? Deze vraag stond eerst op een andere plaats. Door een moderator werd ik er op gewezen dat deze vraag on deze rubriek hoort.
Natuurlijk kan dit nog maar het hangt af van haar conditie. Is ze sterk, heeft ze ene ziekte of iets anders? Als ze nog helemaal gezond is kan je gewoon weer lekker gaan longeren, ws snapt ze dit allemaal nog en kan je rustig beginnen met stappen. Bouw het langzaam op en het komt helemaal goed !
als ze gezond is en je het idee hebt dat ze er nog wel zin in heeft, zie ik er geen problemen in. rustig opbouwen, wel van tevoren nog even alles laten controleren (tandarts, zadelmaker, fysio) zodat je er zeker van bent dat niets jullie plezier in de weg zal staan
0_saskia_0
Geplaatst: 20-02-13 17:08
waarschijnlijk kent je pony alles nog wel maar heeft ze nauwelijks conditie/kracht meer. Dus rustig aan opbouwen, of eerst een tijdje longeren om aan de conditie te werken
Ja hoor kan best, mits je goed naar je paardje blijft luisteren. Mijn 23 jarige heeft nu weer een verzorgster, en hij knapt er echt van op, is ook veel vrolijker.