Gelderse kampioenschappen met Brusanne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Gelderse kampioenschappen met Brusanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:09

Afgelopen zaterdag heb ik de Gelderse gereden met mn pony Brusanne cat c klasse B.
Dat was de 1e keer dat we door mochten en we deden eerst bijna geen dressuur en sprongen meer dus we begonnen meer als geintje aan de selecties en werd 2x derde dus we mochten door!
Heb fijn gereden en we hadden 178 en 185 dus een wp gehaald & als 10e geëindigd van de 19 en zitten nu op B+11

Ik was zelf wel tevreden alleen ik vergat de teugels weer op te pakken na t halsstrekken, en ze was een beetje kijkerig maar voor de rest ging t goed.

hier t fimpje:
http://www.youtube.com/watch?v=sV009siXPSM

normann_love

Re: Gelderse kampioenschappen met Brusanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:48

ten eerste erg leuke pony :)

maar probeer je handen niet te breed te zetten, en ik weet niet of het waar is hoor, maar op sommige momenten lijkt het er heel erg op of je heel erg aan het zagen bent.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:02

Leuke pony zeg!

Probeer je benen stiller te houden. Je rijdt namelijk ook al met sporen en als je ze niet stil kunt houden wordt je pony heel slecht aan de hulpen. Je wordt ook al een beetje groot voor je pony of niet? Niet aanvallend bedoeld hoor!

Gefeliciteerd met je wp! Je kunt nog iets meer werken aan de afwerking van je proef, ik denk dat je dan ook gelijk veel netter scoort!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:07

Leuke pony. Vind ook dat je er veel aanzit met je spoor en dat is zonde in de B. Pony loopt snel genoeg in tempo.. in eerste deel van de proef ook vaak overtempo. (herkenbaar :) )
Teugellengte mag wel iets korter, dan raken je handen ook niet je zadel, kan je ze gewoon rustig voor je houden.
Pony mag ook wel beetje Pokon of jij wat minder.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:56

bedankt voor de tips ja klopt moet idd figuren netter afwerken stond ook op mn protocol! komt ook omdat ze zo voorwaarts was en gaat normaal wat beter..
het lijkt denk ik op sommige.stukken alsof ik heel veel met Mn benen er tegen aan zit maar voor Mn gevoel viel dat wel mee, had ook nieuwe leren laarzenl dus been geven ging best lastig haha. op sommige stukken zat ik idd wat in der mond, ze wou er soms wat uitkomen en als reactie doe ik dat maarhou mn handen daar na ook stil, normaal is ze ook niet zo kijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:00

Ik vind eerlijk gezegd de sporen (het gebruik ervan) erg onprettig om te zien. Je ziet ook vrij veel spanning en verzet bij de pony en hij is een beetje gehaast. Tot je meer controle ver je been hebt en je pony gewoon op kuithulp reageert horen die sporen niet bij de outfit.

Daarbij kan je op de lange zijde zien dat je vrij scheef bent in je bekken en rug. Ik zou iemand zoeken (bijvoorbeeld een centered riding instructeur) die je hier hericht bij gaat helpen. Zelf scheef zitten en lichtrijden heeft heel veel invloed op de balans van je pony.

Probeer je ellebogen meer gebogen en "zwaar" te laten afhangen vanuit de schouder en je onderarm juist losser te houden. Dat zal je veel helpen bij controle over de hand.

Succes!

bb260

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:09

Hallo,

Leuke pony maar ik moet wel meegaan met de meningen van mijn voorgangers. Je teugels zouden wat korter mogen waardoor je je handen wat meer voor je kan houden en een beter contact zal hebben. Ook mag je je armen wat meer buigen. De pony loopt ook te snel vind ik, en ik zou de sporen weg doen op dit moment. Succes

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:10

Probeer wat subtieler om te gaan met de hulpen. Zoals gezegd is geeft het nu een onrustig beeld, je benen en handen zijn te veel bezig. Valt niet mee op een pony waar je benen iets onderuit komen, dat weet ik, maar is een mooi puntje om aan te werken.
Probeer wat meer op je zit te gaan rijden, dus bekken kantelen en proberen echt te gaan zitten.

Als je je pony meer op zit en been kan gaan rijden kan je ook beter de figuren afmaken. Nu zie je dat vooral de voltes niet rond zijn. Je begint goed, maar op de helft zwaait ze uit en wordt het meer een vierkantje.
Vergeet ook niet de hoeken mee te pakken (natuurlijk niet als je een volte rijdt, maar je snijdt ze nu standaard af ;) )

Leuke pony heb je onder je, met een beetje bewuster rijden kan het alleen nog maar beter gaan ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:54

Ik vind je te groot voor deze pony. Vind het er op sommige momenten ook niet fijn uitzien. Je trekt je benen omhoog en bent constant bezig de pony over zijn tempo te rijden. Dit laatste vooral in draf. Als je je beugels op de maat doet waar ze bij jou horen en dit is al gauw 2 gaatjes langer. Dan zou je je benen veel netter hebben.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 10:13

bedankt voor de tips.
Dit is een filmpje van de 3e selectie, hier had ik haar nog wat korter.
Ik heb nu prive les en we zijn bezig om haar meer over de rug te laten lopen en wat lengte in de hals zeg maar daarom had ik de teugels wat te lang idd.

http://www.youtube.com/watch?v=LA6KlXgK2cI
hier reed ik haar nog korter.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:12

Ik vind je ook aan de grote kant voor de pony. Denk ook dat de pony toch fijner loopt onder een kleine ruiter. Je zit zelf al wat scheef, al eerder genoemd, en je bent aardig lang. Werkt dubbel tegen de balans in.
Verder ben je erg onrustig, vooral met je been. Lastig punt, probeer daar echt op goed op te letten. Trainen , trainen en trainen. Elke keer, elke minuut en elke seconde er aan denken