Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Eerst even medisch, is haar zicht wel goed? Als ze namelijk problemen heeft met haar zicht kan ze objecten die van voren komen niet goed inschatten en kan ze vluchtgedrag vertonen.
Joolien schreef:Dan is het waarschijnlijk puur onzekerheid, daar kan het slaan naar andere paarden ook mee te maken hebben. Ik denk dat je op de goede weg bent. En vooral niet teveel aandacht aan schenken, maak het niet groter dan het is.
Somebitch schreef:Hier exact hetzelfde, zodra er een auto, hardloper fietser oid op hem afkomt springt hij opzij, maakt niet uit met welke snelheid. Als er een auto van achteren nadert maakt het niet uit hoe hard deze rijdt het interresseerd mijn paard niets.
Als er voldoende afstand is ook niet, maar ik rij vaak in de polder waardoor er dus niet veel afstand kan zijn. Ik denk dat die van mij de afstand te krap vind en daarom zo doet..
Vaak ga ik even aan de kant stilstaan als er iets van voren nadert, en dan het liefste in een dammetje. Ook dan kijkt hij er niet naar..