Snelle pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elinexx

Snelle pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:01

Hoi,
ik rij al een tijdje een leuke e-pony.
Ze wil echt heel graag rennen heb ik het idee, in de galop lukt het me soms niet om haar in een rustige galop te krijgen, meestal gaat ze dan echt racen. Ook gaat ze soms zomaar vanuit de draf ervandoor in galop (zonder dat ze schrikt).
Hebben jullie tips? draf en stap gaat gewoon super, maar de galop is dus nog niet echt geweldig.
en wat moet ik doen als ze uit haar zelf in galop aanspringt? straffen of juist door laten galoperen?

groetjes

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:05

Nou.. Ik heb dit ook vaak bij mijn privelessen, de lesgeefster zegt altijd: Blijf kalm, zit naar achter en laat haar/hem gewoon terug draven (tegenhouden), en het onderscheppen vanaf dat je denkt dat ze het gaat doen moet ik m'n paardje tegenhouden :j. Misschien heb je er wat aan.. Als ik mijn lespaard/pony er dan heb doorgereden doen ze het niet meer! Een WONDER! :D

Linsey1998

Re: Snelle pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:08

Als ze zelf in galop aanspringt terug nemen, want dat mag niet! Jij bent de baas en als je het wel toestaat hebben kans dat het paard met je aan de kletter gaat! En als ze zo snel galoppeerd kun je oefenen met voltes in galop worden ze vaak ook rustiger door! Mocht ze sneller gaan volte verkleine en als hèt goed gaat volte vergrote

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:12

tegenhouden vind ik nooit een goede keuze.
Je moet de vooruit nooit afstraffen, je moet eerder leren het vluchten te sturen, in de praktijk kan je dat door gewoon van richting te veranderen, wil hij dan weer vertrekken dan verander je weer van richting, je paard leert zo heel snel dat racen niets oplevert.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:29

Als het paard echt niet meer in draf te houden is kan je er ook voor kiezen om het paard te laten galopperen, maar wél zo lang als jij wilt. dus heeft het paard na 3 rondjes ofzo alweer genoeg, moet ie door blijven galopperen van jou in het zelfde of hoger tempo. dan is de lol van even benen strekken zo weer over.

Tamara3648

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:04

dan zijn ze bang om om te vallen dus als ze dan sneller gaan hebben ze daar minder kans op. oftewel hij is niet goed rechtgericht en hij heeft zijn gewicht niet goed verdeeld over zijn 4 benen. dit kun je dus oplossen door zijn achterhand sterk te maken en onder te laten treden

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:21

Idd. Je moet wel de baas blijven?

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:23

Blubje11 schreef:
Als het paard echt niet meer in draf te houden is kan je er ook voor kiezen om het paard te laten galopperen, maar wél zo lang als jij wilt. dus heeft het paard na 3 rondjes ofzo alweer genoeg, moet ie door blijven galopperen van jou in het zelfde of hoger tempo. dan is de lol van even benen strekken zo weer over.

hier ben ik het helemaal mee eens !