Sinds 17 juni 2010 rijd ik Lex, ookwel Lexington. Van te voren kreeg ik al te horen dat het een moeilijk paard was en aangezien zijn lengte (1.80m groot!) zou het wel eens moeilijk voor me kunnen worden aangezien mijn lengte, van toen ongeveer 1.59 . Maar alles bleek behalve dat, het ging gelijk hartstikke goed en we hadden een goede klik. Hij heeft in het verleden in de hoge sport gelopen met een vorige eigenaar, maar dit krijg ik er niet meer uit. Lex heeft zo zijn pieken en dalen, de ene periode wil hij alles voor je doen, maar dan twee weken later is die zo vervelend dat ik weer opnieuw moet beginnen. Ik ben met hem op B niveau dressuur, oefen wel eens wat pasjes wijken etc. en dit lukt ook wel, maar nog niet op zo'n niveau dat het er 'erg mooi' uit ziet. Hij heeft in het verleden Z2 dressuur gelopen maar dit is erg lang geleden, en hij wordt deze zomer al 20 jaartjes oud. Ik oefen veel met hem, spring ook wel eens maar voornamelijk dressuur.
Ik heb op de rijvereniging waar ik les, eens meegedaan aan een dressuurproef in de B. Hij was erg schrikkerig en gespannen, en kon hem niet netjes rijden (zie foto). Het was allemaal te gespannen, maar toch heeft hij veel ervaring met wedstrijden dus vond dat erg apart. het was niet zo dat hij mijn zenuwen over nam want ik ben bijna nooit zenuwachtig. Hierdoor twijfel ik ook erg of het slim is dit jaar nog te starten (rond het zomerseizoen)
Ik ben best onzeker over mijn rijstijl, en wil graag jullie mening weten. Mijn paard is erg sterk, en krijg hem ook niet altijd netjes zoals je dat vaak wel op concour ziet. Ik zou graag willen starten met hem, maar weet niet of dat nog een verstandige keuze is. Hij is al wel 20, maar gedraagd zich af en toe nog als een paard van 4 en wordt ook altijd jonger geschat dus aan de leeftijd zal het niet liggen. Maar meer aan mijn onzekerheid en de pieken en dalen van mijn paard. Hier wat rijfoto's :

wat te ver naar achter geleund, dat wel.

onze niet zo succesvolle eerste wedstrijd op de rijvereniging (174 punten dus viel nog mee)

aller eerste keer springen (2 jaar terug)

it's all about the trust.
sorry voor het soort foto's, mijn computer is leeg gehaald en dus heb de meeste echte rijfoto's op cd staan. als jullie nog specifieke foto's willen
zien, zouden jullie dat dan willen melden? dan zoek ik ze op.
Hoop dat jullie me kunnen helpen!

.
. En dat betekent lekker aan het werk met zijn tweetjes en onderlinge wedstrijdjes rijden. Ongeveer 3 per jaar. En dan winnen we zowaar nog wel eens een prijsje. Geniet lekker met zijn tweetjes!